Vraag.......................
Voor het eerst mijn SB 400 op de D 90 gezet, en volgens de handleiding in het menu e2 de stand Optonele Flitser op DDL gezet.
daarnaast bestaat er nog een keuze "rode ogen" en "Rear" ( te kiezen als je het flitsknopje op D90 indrukt en het achterste instelwiel gebruikt.
Dit alles gedaan in de M stand.
Bij e1 staat langste sluitertijd 1/60 ingesteld, Klopt het dat dan het wijzigen van de sluitertijd totaal gen zin heeft ???
En is het zo dat als ik diverse diafragma instellingen gebruik, de DDL de licht opbrengst daardoor automatisch aanpast ???
Of is de optie "niks instellen" en op "Vol Automatisch" schieten de beste?? In combinatie met de 80 -200 AF D 2.8
Misschien heeft er iemand ervaring met deze combi ???
M.vr.gr. Johan1025
SB 400
- Brenzef
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: SB 400
Niet met de D90 ervaring, wel met de D700.
Op auto en schieten maar, gaat eigelijk altijd goed.
Het enige dat ik aanpas is de hoeveelheid licht. Soms zet ik dat een 0,3 of 0,7 stopje minder afhenkelijk van de situatie.
Op auto en schieten maar, gaat eigelijk altijd goed.
Het enige dat ik aanpas is de hoeveelheid licht. Soms zet ik dat een 0,3 of 0,7 stopje minder afhenkelijk van de situatie.
- Johan1025
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Nee
L.S.
Toch ben ik niet zo'n voorstander van de Pretstanden, ik probeer meestal in de M stand het beste resultaat te halen
Toch ben ik niet zo'n voorstander van de Pretstanden, ik probeer meestal in de M stand het beste resultaat te halen
Fuji X Pro - 3 en divers glas :)
M.vr.gr.Johan1025
M.vr.gr.Johan1025
Zelf bovenstaande eens geprobeerd met mijn SB-400 en de D90.Johan1025 schreef:Vraag.......................
Voor het eerst mijn SB 400 op de D 90 gezet, en volgens de handleiding in het menu e2 de stand Optonele Flitser op DDL gezet.
daarnaast bestaat er nog een keuze "rode ogen" en "Rear" ( te kiezen als je het flitsknopje op D90 indrukt en het achterste instelwiel gebruikt.
Dit alles gedaan in de M stand.
Bij e1 staat langste sluitertijd 1/60 ingesteld, Klopt het dat dan het wijzigen van de sluitertijd totaal gen zin heeft ???
Ik zie een minimaal verschil in de belichting. Ook wanneer sluitertijd of diafragma wezenlijk verander. Dus qua belichting heb je denk ik gelijk. Maar met het diafragma bepaal je ook de scherpte diepte. Dus je kan nu een groot of een klein diafragma kiezen en de zelfde belichting overhouden lijkt mij dan...En is het zo dat als ik diverse diafragma instellingen gebruik, de DDL de licht opbrengst daardoor automatisch aanpast ???
Er zal technisch wel een betere verklaring zijn maar mijn ervaringen laat wel het zelfde zien als dat jij stelt.
Groet Patrick