Heeft iemands anders wel eens problemen met de Phottix?
Ik heb een poosje terug macro foto`s gemaakt, en in het begin werkte de draadloze afstandsbediening van Phottix heel goed, maar na een paar foto`s stond mijn camera ineens vast, kon het menu niet meer openen en mijn foto`s ook niet meer op het schermpje zien, trouwens mijn camera deed helemaal niks meer. Pas nadat ik de afstandsbediening verwijderd had deed mijn camera het weer. Iemand hier bekend mee?
Phottix
- Léon Obers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
Re: Phottix
Ik heb geen Phottix, maar ik denk dit probleem wel te herkennen simpel dat je dat blokje niet goed op je middencontact hebt geschoven. Mogelijk maakt het X-contactje van dat blokje nu contact met een van de andere contactjes in je zoekerschoen, zodat je storingen kunt verwachten.
Overtuig je ervan dat accessoires altijd goed tot aan de eindstop op het schoentje zijn doorgeschoven.
Overtuig je ervan dat accessoires altijd goed tot aan de eindstop op het schoentje zijn doorgeschoven.
Vriendelijke groet, Léon Obers
-
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Ik heb ook problemen met mijnPhottix draadloze afstandsediening gehad, die via de 10-pins aansluiting met de D300 body verbonden was. Bij mij bleek de batterij van de ontvanger bijna leeg te zijn. Ik kan dus niet helemaal plaatsen wat Leon in dit geval met de eindstop van de zoekerschoen bedoelt.
Groet,
Jan (van Yuul
)
Groet,
Jan (van Yuul

Z9, Z7, Z6, D850, D7200 (Yuul), D810, D800E, D700 (Jan), divers glaswerk en een SB-800
- gongon
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Bedankt voor jullie reactie.
zou best kunnen Leon, had ook al een beetje moeite om hem vast te draaien. Dus misschien heb je wel gelijk.
Jan,kan inderdaad ook dat de batterij haast leeg is, heb die afstandsbediening al een poosje, al hem ik hem haast nooit gebruikt.
zou best kunnen Leon, had ook al een beetje moeite om hem vast te draaien. Dus misschien heb je wel gelijk.
Jan,kan inderdaad ook dat de batterij haast leeg is, heb die afstandsbediening al een poosje, al hem ik hem haast nooit gebruikt.
Groetjes Gonnie.
Veel beloven weinig geven doet de gek in vreugde leven.
Veel beloven weinig geven doet de gek in vreugde leven.
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Beste Gonnie,
Ik heb exact hetzelfde probleem gehad. Bij mij was het probleem verholpen toen ik de 10-pins connector iets minder vastdraaide. Dit doe ik nu iedere keer en heb sindsdien dit probleem niet meer gehad.
Groet,
Coos
Ik heb exact hetzelfde probleem gehad. Bij mij was het probleem verholpen toen ik de 10-pins connector iets minder vastdraaide. Dit doe ik nu iedere keer en heb sindsdien dit probleem niet meer gehad.
Groet,
Coos
- Léon Obers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
Vergeet mijn reactie. Ik kan het ook niet plaatsen want ik had een heel andere trigger in mijn gedachtenJan en Yuul schreef:Ik kan dus niet helemaal plaatsen wat Leon in dit geval met de eindstop van de zoekerschoen bedoelt.

Vriendelijke groet, Léon Obers