Hallo Allemaal,
Ik ben al een tijdje een actief lid van De NikonClub, als ik iets post waar ik trots op ben post ik altijd maar 1 foto. Als ik bezig ben met foto's maken van bijvoorbeeld een zonsondergang, sneeuw of een dagje stad heb ik altijd een stuk of 40 foto's waarvan er 3/4 echt mooi zijn! Prijswinnende foto's om het zo maar even te zeggen. Ik streep van die 4 mooiste er dan altijd 3 weg, zodat ik, hoe mooi de serie ook is, altijd maar 1 overhoud. Die publiceer ik dan, de rest doe ik nooit meer wat mee. Mijn vraag, is dit een goede eigenschap? Of kan ik soms beter 4 houden, dan 1 'prijswinnende'?
Bedankt, Sem
Vraag over het maken & publiceren
Re: Vraag over het maken & publiceren
Als ik een serie van 1 specifiek onderwerp maak houd k er uiteindelijk maar 4 tot 10 over waarvan ik vindt dat ze voor mijn niveau de toets der kritiek doorstaan, dit wil dan nog niet zeggen dat ze allen prijswinnaars zijn.
Ik denk dat als je er uit een serie uiteindelijk 4 selecteert die voor jou de toets der kritiek kunnen doorstaan dat je deze allen hier op de site kan publiceren
Gr Wilco
Ik denk dat als je er uit een serie uiteindelijk 4 selecteert die voor jou de toets der kritiek kunnen doorstaan dat je deze allen hier op de site kan publiceren
Gr Wilco
oke bedanktwilco1 schreef:Als ik een serie van 1 specifiek onderwerp maak houd k er uiteindelijk maar 4 tot 10 over waarvan ik vindt dat ze voor mijn niveau de toets der kritiek doorstaan, dit wil dan nog niet zeggen dat ze allen prijswinnaars zijn.
Gr Wilco
- Léon Obers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
Prijswinnende foto's nog wel. Hoeveel prijzen heb je dan al gewonnen?Sem schreef:Prijswinnende foto's om het zo maar even te zeggen. Ik streep van die 4 mooiste er dan altijd 3 weg, zodat ik, hoe mooi de serie ook is, altijd maar 1 overhoud. Die publiceer ik dan, de rest doe ik nooit meer wat mee. Mijn vraag, is dit een goede eigenschap? Of kan ik soms beter 4 houden, dan 1 'prijswinnende'?
Als je een serie heb van 3-4 foto's (en niet 3 kwart wat ik in eerste instantie las

KvP: http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 02&start=0
Werner: http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... au+du+Loup
Maar als het enkel een variatie is op één onderwerp in net wat verschillende standpunten of hoeken, kun je er beter één uitkiezen.
(Bijv. als je 10 portretten hebt geschoten van één model met allen dezelfde kleding maar net een andere houding, kies er dan één uit).
Vriendelijke groet, Léon Obers
@ Sem, het is opzich niet erg om kritisch te zijn op foto's. Zo doende leer je meer. Ik ben niet anders. Ik gooi alleen een foto weg als hij echt slecht is.
Want weg is weg. Je kan hem eventueel met veel moeite weer terug krijgen.
Ik upload eigenlijk bijna alles op de picasa site van mij. Op flickr zet ik de foto's waar ik trots op ben. Of het nu prijs winnaars zijn......
Maar eerlijk is eerlijk. Je maakt mooie foto's. Maar je moet niet te kritisch zijn. Je moet er ook lol in hebben.
Want weg is weg. Je kan hem eventueel met veel moeite weer terug krijgen.
Ik upload eigenlijk bijna alles op de picasa site van mij. Op flickr zet ik de foto's waar ik trots op ben. Of het nu prijs winnaars zijn......
Maar eerlijk is eerlijk. Je maakt mooie foto's. Maar je moet niet te kritisch zijn. Je moet er ook lol in hebben.
Laatst gewijzigd door Daniël op vr jan 08 2010 7:51 am, 1 keer totaal gewijzigd.
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Het is natuurlijk helemaal niet onmogelijk dat je een aantal foto's geschoten hebt die "allemaal" het tonen waard zijn. Zeker als je een serie maakt die bij elkaar hoort.
In ieder geval vind ik niet dat je faalt als je er meer dan één overhoudt!
In ieder geval vind ik niet dat je faalt als je er meer dan één overhoudt!