Hallo,
Ik heb sinds kort een nieuwe laptop met Windows 7 (64-bit). Maar m'n camera werkt hiermee niet goed samen. Na het downloaden van ongeveer 8 foto's, zegt hij dat de verbinding verbroken is, en blijft m'n systeem hangen, als ik nog verdere pogingen onderneem om de foto's over te zetten. Alleen het uitstellen van het toestel zorgt ervoor dat ik weer verder kan. Ik heb al verschillende programma's geprobeerd, Lightroom, Nikon Transfer, en gewoon via de Verkenner proberen te kopïeren, maar iedere keer geeft hij er de brui aan, en blijft m'n systeem hangen. Ik weet niet wat ik hier mee moet.
Op mijn oude laptop draaide ik een dual-boot van WinXP en Win7 (32-bit). Toen had ik al hetzelfde probleem, in Win7 welteverstaan, want in WinXP werkte hij perfect! Wie kan me helpen met dit probleem? Of wie heeft hetzelfde probleem (gehad)? Alvast bedankt voor de reacties!
Groeten,
Paparazzo
D300 + Windows 7
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Re: D300 + Windows 7
Kijk eens wat een aparte kaartlezer voor resultaten oplevert. Sowieso handiger vind ik...
Hoi Paparazoo,
Ik gebruik normaal een gewone kaartlezer maar heb het even geprobeert op de manier hoe jij het deed en bij mij gaat alles gewoon zoals het hoort.
Ook met een D300 en w7 64bit alleen gebruik ik een desktop.
Zou niet weten waar het aan zou kunnen liggen.
succes gr
Marcel
Ik gebruik normaal een gewone kaartlezer maar heb het even geprobeert op de manier hoe jij het deed en bij mij gaat alles gewoon zoals het hoort.
Ook met een D300 en w7 64bit alleen gebruik ik een desktop.
Zou niet weten waar het aan zou kunnen liggen.
succes gr
Marcel
Kan je melden dat ik geen problemen heb met het 'downloaden' van foto's van D200, D300 en D3 naar een Windows 7 laptop.
USB direct aangesloten op de camera, met stand "Mass Storage (MSC)" op de camera gebruik ik verkenner/explorer om foto's van de tijdelijke volumes (geheugenkaartje camera) naar een centrale netwerk folder te kopiëren.
Met camera USB stand MTP/PTP heb je vaak programma's/tools op de computer zelf die er tussen gaan zitten en het kopiëren voor je doen. Ik heb een paar keer gehad dat je RAW bestanden dan automatisch geconverteerd worden, zonder dat je het doorhad (bijv. door ADCSee). Ik houd liever zelf totale controle over die foto's, en wil ze eerst 1 op 1 gekopieerd hebben.
Roel
USB direct aangesloten op de camera, met stand "Mass Storage (MSC)" op de camera gebruik ik verkenner/explorer om foto's van de tijdelijke volumes (geheugenkaartje camera) naar een centrale netwerk folder te kopiëren.
Met camera USB stand MTP/PTP heb je vaak programma's/tools op de computer zelf die er tussen gaan zitten en het kopiëren voor je doen. Ik heb een paar keer gehad dat je RAW bestanden dan automatisch geconverteerd worden, zonder dat je het doorhad (bijv. door ADCSee). Ik houd liever zelf totale controle over die foto's, en wil ze eerst 1 op 1 gekopieerd hebben.
Roel
Ik denk dat een aparte kaartlezer wel gaat werken! Dus dat is het eerste wat ik ga kopen, want in m'n laptop kan geen compactflash. Maar ik vind het altijd handig om de camera op m'n laptop aan te sluiten en dan alles via Lightroom binnen te halen: dan hoef ik het kaartje er niet uit te halen. Too bad, dat het niet wil lukken. Maar raar dat dat bij jullie wél lukt met dezelfde spullen. En zoals ik al zei: ik had het op m'n vorige laptop ook bij Windows 7, terwijl XP perfect werkte, dus misschien is het iets in de camera! Moet ik de firmware upgraden!? Of gaat dat niet helpen!? Geen idee! Ik probeer nog effe door en haal een kaartlezer, want het moet wel gaan werken.
Gr.
Gr.