Geen nieuwe firmware D60
Geen nieuwe firmware D60
Afgelopen week is er voor veel camera's (m.n. in het pro-segment) nieuwe firmware uitgekomen. Ook voor populaire camera's van andere merken zie je regelmatig firmware-updates aangekondigd op bijvoorbeeld DPreview. Daarin wordt dan bijvoorbeeld verbeterde autowitbalans verwerkt. Voor de D60 is er volgens mij nog nooit nieuwe firmware uitgekomen, dit terwijl de techniek toch niet stilgestaan moet hebben. Gevalletje jammer voor de consumer, die moet maar een nieuwe camera kopen als hij betere prestaties wil die op zich softwarematig gerealiseerd zouden moeten kunnen worden?
- Roelof
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Re: Geen nieuwe firmware D60
Ik kan me zo ook niet herinneren dat er firmware-updates voor de D40 zijn geweest, best mogelijk dat Nikon in dat segment niet aan firmware-updates doet. Maar heb je dan het idee dat er een fout in de D-60 zit, zodat een firmware-update echt nodig is?
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.
- Cookie1397
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Voor de D40(x) is er destijds wel een firmware upgrade geweest ( 2 zelfs volgens mij). Als er geen bugs in de camera software zit zal er ook niet gauw een upgrade komen en upgrade's maken van de D60 geen D90 of meer, was dat maar waar dan graag een d3 firmware voor mijn D90 

Nikon Z Z & de maskers
- Daan
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Ik weet zeker dat er wel een update is geweest . Ik had toen versie 1.0 en een collega versie 1.01 van firmware B
Weet niet wat er verbeterd was, mischien het oogsensor probleem ?
Weet niet wat er verbeterd was, mischien het oogsensor probleem ?
- Léon Obers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
Ach, onze Joepert is jaloers dat er voor zijn camera geen firmware upgrade is
Dan is het kennelijk niet nodig. Ben maar blij dat die gewoon doet wat er van verlangt wordt.
Zoals ik kan zien zijn alleen de camera's met een beetje gelijkende gebruiksmogelijkheden nu van een nieuwe firmware upgrade voorzien. Niet de D60, D90, maar ook de D3000 en D5000 niet, die vallen in een andere categorie van gebruiksmogelijkheden.

Dan is het kennelijk niet nodig. Ben maar blij dat die gewoon doet wat er van verlangt wordt.

Zoals ik kan zien zijn alleen de camera's met een beetje gelijkende gebruiksmogelijkheden nu van een nieuwe firmware upgrade voorzien. Niet de D60, D90, maar ook de D3000 en D5000 niet, die vallen in een andere categorie van gebruiksmogelijkheden.
Vriendelijke groet, Léon Obers