DxO Optics Pro 6

Discussies over fotobewerking en archivering
Plaats reactie
Jan en Yuul
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Nee

DxO Optics Pro 6

Bericht door Jan en Yuul » ma jan 11 2010 7:51 pm

Yuul werkt sinds enige weken met dit bewerkingsprogramma (convertor en editor), maar heeft nog een aantal vragen, probleempjes. Wie van jullie werkt ook met dit programma en kan haar wellicht helpen??

Groet'

Jan (van Yuul :D )
Z9, Z7, Z6, D850, D7200 (Yuul), D810, D800E, D700 (Jan), divers glaswerk en een SB-800

wblink
Forumlid
Forumlid

Re: DxO Optics Pro 6

Bericht door wblink » di jan 12 2010 5:02 pm

Jan en Yuul schreef:Yuul werkt sinds enige weken met dit bewerkingsprogramma (convertor en editor), maar heeft nog een aantal vragen, probleempjes. Wie van jullie werkt ook met dit programma en kan haar wellicht helpen??

Groet'

Jan (van Yuul :D )

Ik gebruk het prgm soms.
Meestal werkt het overigens erg goed in de auto-mode ....
Willem.

Jan en Yuul
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Jan en Yuul » di jan 12 2010 9:34 pm

Dank voor je reactie Willem. Yuul werkt er dagelijks mee en niet in de auto-mode. Haar vragen zijn nogal op detailniveau en erg programmagericht. Gezien het aantal (!) reacties zijn er blijkbaar maar weinig mensen die met dit programma werken, het is niet anders.

Nogmaals dank en groet,

Jan en Yuul :D
Z9, Z7, Z6, D850, D7200 (Yuul), D810, D800E, D700 (Jan), divers glaswerk en een SB-800

wblink
Forumlid
Forumlid

Bericht door wblink » do jan 14 2010 5:17 pm

Jan en Yuul schreef:Dank voor je reactie Willem. Yuul werkt er dagelijks mee en niet in de auto-mode. Haar vragen zijn nogal op detailniveau en erg programmagericht. Gezien het aantal (!) reacties zijn er blijkbaar maar weinig mensen die met dit programma werken, het is niet anders.

Nogmaals dank en groet,

Jan en Yuul :D
Ik ben het prgm gaan gebruiken toen ik merkte:

Ik heb de cursus voor CNX2.
Ik vond eea moeilijk te verteren (als gezegd werd dat de witbalans niet klopte kon ik dat belist niet zien (mijn gebrek)).
Ik heb die cusrus afgemaakt, maar merkte dat DxO zonder voorafgaande info dezelfde correcties (en meer: voor het gebruikte objectief) toepaste die ik in CNX2 moest zoeken.
DxO maakt echter een ZEER groot bestand (vziw een soort vector gebaseerd TIFF-bestand) van zo'n 50 Mb per foto. De resultaten zijn vaak erg goed.
Willem.

Plaats reactie

Terug naar “Fotobewerking en archivering”