d80 laten vallen
d80 laten vallen
Mijn D80 is gevallen, als ik nu op de ontspanner druk gaat de sluiter open maar niet dicht. als ik een tweede keer druk gaat de sluiter dicht. Weet iemand of er door de val een instelling is veranderd of dat de boel gewoon kapot is. Ik heb alles al op automatisch gezet (diafr, sluitertijd en iso) maar hij blijft dit doen. En als de body kapot is wat raden jullie aan in het zelfde segment nieuw te kopen zodat ik mijn objectieven kan blijven gebruiken. Meer opties dan de D80 zijn niet nodig ik was/ben erg tevreden met deze camera.
alvast dank voor de antwoorden
Frank Bierenbroodspot
St Antonin Noble Val
http://www.3cantons.eu
alvast dank voor de antwoorden
Frank Bierenbroodspot
St Antonin Noble Val
http://www.3cantons.eu
- Cees
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: d80 laten vallen
Dag Frank, welkom op het forum.
Dat is wel pech. Als ik het zo lees, vrees ik dat het toestel overleden is. Voor de zekerheid zou ik nog wel even in Montauban of Cahors (beide schitterende steden!) een goede fotozaak binnenlopen.
Een 'nieuwe' D80 zou ik eerder in Nederland, op Marktplaats, kopen dan in Frankrijk. Voor zover ik weet liggen de prijzen hier iets lager.
Dat is wel pech. Als ik het zo lees, vrees ik dat het toestel overleden is. Voor de zekerheid zou ik nog wel even in Montauban of Cahors (beide schitterende steden!) een goede fotozaak binnenlopen.
Een 'nieuwe' D80 zou ik eerder in Nederland, op Marktplaats, kopen dan in Frankrijk. Voor zover ik weet liggen de prijzen hier iets lager.
Groet, Cees
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
Hoi Frank,
dat is pech hebben. Ik denk net als Cees dat de camera overleden is. Reperatie zal wel duurder zijn dan een nieuwe aanschaffen. Economisch total.
Het is misschien inderdaad wel handiger om het hier in Nederland te kopen. Maar als je een stuk moet rijden ben je weer niet goedkoper uit.
Een 2ehands D80 is KE € 400,-
Bij Marktplaats ligt de prijs zo rond de € 350,-
Succes met het uitzoeken van een nieuwe.
p.s. voor € 300 meer heb je de D90.
dat is pech hebben. Ik denk net als Cees dat de camera overleden is. Reperatie zal wel duurder zijn dan een nieuwe aanschaffen. Economisch total.
Het is misschien inderdaad wel handiger om het hier in Nederland te kopen. Maar als je een stuk moet rijden ben je weer niet goedkoper uit.
Een 2ehands D80 is KE € 400,-
Bij Marktplaats ligt de prijs zo rond de € 350,-
Succes met het uitzoeken van een nieuwe.
- Cor Gortzak
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Frank,
Kan het niet zijn dat door de shok de "BULB instelling is aangezet."
Zie het stukje uit de handleiding hieronder.
Je weet maar nooit!
Groet Cor
Tijdopnamen
Sluitertijdinstellingen ‘bulb’ en ‘—‘ kunnen worden gebruikte voor lange tijdopnamen van lichtsporen,
de sterrenhemel, nachtoverzichten of vuurwerk. Om onscherpte door cameratrilling te voorkomen
kunt u het beste een statief gebruiken en een optionele afstandsbediening ( 123) of
afstandsbedieningskabel ( 123).
Om te voorkomen dat de stroom op is voordat de belichting is voltooid dient u een geheel geladen
batterij of de optionele lichtnetadapter te gebruiken. Houd er rekening mee dat er zich ruis kan voordoen
in lange tijdopnamen; kies voor de opname Aan voor de optie Ruisonderdrukking in het
opnamemenu ( 83).
Sluitertijd Beschrijving
De sluiter blijft open zolang de ontspanknop ingedrukt wordt gehouden.
Optionele ML-L3 afstandsbediening vereist ( 123). Selecteer stand M, kies de sluitertijdinstelling
‘bulb’, en selecteer vervolgens vertraagd ontspannen op afstand of afstandsbediening met
snelle reactie ( 38). De sluiter gaat open wanneer de ontspanknop op de afstandsbediening
wordt ingedrukt en blijft dertig minuten open of korter als er eerder opnieuw op d
Kan het niet zijn dat door de shok de "BULB instelling is aangezet."
Zie het stukje uit de handleiding hieronder.
Je weet maar nooit!
Groet Cor
Tijdopnamen
Sluitertijdinstellingen ‘bulb’ en ‘—‘ kunnen worden gebruikte voor lange tijdopnamen van lichtsporen,
de sterrenhemel, nachtoverzichten of vuurwerk. Om onscherpte door cameratrilling te voorkomen
kunt u het beste een statief gebruiken en een optionele afstandsbediening ( 123) of
afstandsbedieningskabel ( 123).
Om te voorkomen dat de stroom op is voordat de belichting is voltooid dient u een geheel geladen
batterij of de optionele lichtnetadapter te gebruiken. Houd er rekening mee dat er zich ruis kan voordoen
in lange tijdopnamen; kies voor de opname Aan voor de optie Ruisonderdrukking in het
opnamemenu ( 83).
Sluitertijd Beschrijving
De sluiter blijft open zolang de ontspanknop ingedrukt wordt gehouden.
Optionele ML-L3 afstandsbediening vereist ( 123). Selecteer stand M, kies de sluitertijdinstelling
‘bulb’, en selecteer vervolgens vertraagd ontspannen op afstand of afstandsbediening met
snelle reactie ( 38). De sluiter gaat open wanneer de ontspanknop op de afstandsbediening
wordt ingedrukt en blijft dertig minuten open of korter als er eerder opnieuw op d
Cor
Nikon D80 / Nikkor 50mm 1.4 / Nikkor 18-70 / Nikkor 55-200 VR / SB 800 / Manfrotto 055XPROB met 498RC4 balhoofd
Nikon D80 / Nikkor 50mm 1.4 / Nikkor 18-70 / Nikkor 55-200 VR / SB 800 / Manfrotto 055XPROB met 498RC4 balhoofd
Frank.
Gaat je sluiter open, of gaat je spiegel omhoog.
In het laatste geval zou je camera op Mup kunnen staan.
Groet Ruud.
Gaat je sluiter open, of gaat je spiegel omhoog.
In het laatste geval zou je camera op Mup kunnen staan.
Groet Ruud.
ik hoor de spiegel omhoog gaan en ging er vanuit sluiter open maar weet dit niet zeker.
als ik de eerste keer op de ontspanknop druk staat er ook err in het display , tweede keer drukken gaat de spiegel weer naar beneden en is alles op de display weer normaal
- Roelof
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Probeer eens een reset met twee knoppen van de camera, zie blz 44 van de handleiding.
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.
Met een beetje pingelen wordt 'ie nog wel wat goedkoper bij KE. Heb er laatst een bij hun gekocht.dcschuiling schreef:Een 2ehands D80 is KE € 400,-
En ... €300 is wel een heleboel geld meer.
D40 met 18-55 kitlens, D80, 55-200 VR, Metz 48 AF-1, Manfrotto 479-4b monopod en een Nikon fototas.
De D80 heeft geen MUP mogelijkheid en als je met 'Bulb' werkt moet de sluiter dichtgaan als je de ontspanknop loslaat.
De D3000 heeft dezelfde sensor als de D80, maar geen focusmotor in de body zodat je alleen AF hebt met AF-S lenzen. Als je geen AF-S lenzen hebt is de goedkoopste mogelijkheid nieuw de D90.
De D3000 heeft dezelfde sensor als de D80, maar geen focusmotor in de body zodat je alleen AF hebt met AF-S lenzen. Als je geen AF-S lenzen hebt is de goedkoopste mogelijkheid nieuw de D90.