gijs sandberg schreef: Voor de rest van de wereld: een Ai-S lens heeft een rood kleinste diafragma.
Groeten, GIjs
Dan is dit dus weer eens de uitzondering die de regel bevestigt......
gijs sandberg schreef: Voor de rest van de wereld: een Ai-S lens heeft een rood kleinste diafragma.
Groeten, GIjs
gijs sandberg schreef:Jammer, fout gegokt, kijk maar eens op de lijst van Roland Vink en de bijbehorende illustraties.Cees Laarman schreef:Dan is deze 16mm dus een ai-S.
De clou van rood of niet rood slaat op de zgn ADR serie getallen vlak bij de vatting, als daarop de kleinste waarde rood is, is het een AI-S lens.
Groeten, GIjs
PS wat wat de initlele vraag in dit topic ook al weer?
Rare redenatie?Remco H schreef: De tweede optie is iets goedkoper, maar dan heb je geen echte Nikon, en dat zou natuurlijk jammer zijn.
Vreemd, héél vreemd, die foto met die Sigma 15mm f/2.8 Fisheye!Hans Braakhuis schreef:De 10,5 vergeleken met de 16 op FX en DX
http://terrywhite.com/techblog/archives/4549
Vond ik in eerste instantie ook vreemd, maar als je na gaat dat het verschil tussen de minimale scherpstelafstand en oneindig eigenlijk maar heel klein is (ongeveer een halve meter) Dan doet dit objectief met alleen AF prima zijn werk..Remco H schreef:Het viel me laatst ook op dat dat blijkbaar geen AF-S-objectief is. Dat verbaasde mij toen wel. Ik dacht onwillekeurig dat alle DX-objectieven wel AF-S zouden zijn.