Lowepro Slingshot, ervaringen, wie ????

Discussies over al het andere dat je bij fotografie nodig hebt. Denk aan tassen, filters, etc.
yoyo

Re: Tamrac Velocety 9

Bericht door yoyo » za apr 21 2007 5:15 pm

Stef schreef:
George Fennes schreef:We waren bezig geweest met de 200 en daar zijn we op het laatste moment van afgehaakt omdat ik de body met de 70-200mm 2.8 VR erop er niet in kon.
Is dat objectief groter als de 70-300 VR? Die past er bij mij wel in namelijk.
:D
Een factortje anderhalf ofzo...

80 x 143.5mm vs. 87×215 mm (zonder de mega zonnekap)

Stef

Re: Tamrac Velocety 9

Bericht door Stef » za apr 21 2007 7:25 pm

yoyo schreef:
Stef schreef:
George Fennes schreef:We waren bezig geweest met de 200 en daar zijn we op het laatste moment van afgehaakt omdat ik de body met de 70-200mm 2.8 VR erop er niet in kon.
Is dat objectief groter als de 70-300 VR? Die past er bij mij wel in namelijk.
:D
Een factortje anderhalf ofzo...

80 x 143.5mm vs. 87×215 mm (zonder de mega zonnekap)
Ja, dan snap ik het, want mijn D80 met 70-300 VR past er net nog in, zonder zonnekap.
Laatst gewijzigd door Stef op zo apr 22 2007 5:50 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Cees
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Cees » za apr 21 2007 8:39 pm

Ik heb de Mini Trekker Classic en daar past ook de body met een 80-200 erop prima in. Vind het een perfecte tas voor de gevallen dat ik meer lenzen wil meenemen. Voor andere gevallen gebruik ik wel andere tassen.

Groet, Cees :D
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

renecita

Re: Ervaring

Bericht door renecita » zo apr 22 2007 5:05 pm

Marcel079 schreef:Ik blaas dit topic weer wat leven in omdat ik graag zou weten of er naast de positieve reacties misschien ook nadelen van de 'slingshot' zijn. Ik overweeg de Slingshot 200 aan te schaffen. Op zich ziet deze tas/rugzak er als ideaal uit

groet, Marcel
Ik heb hem ook en ben er heel tevreden mee. Draag hem op drie manieren, afhankelijk van het veiligheidsrisico. Het enige nadeel vind ik dat de riemen zo instellen dat de tas goed recht op mijn rug zit, mij aan de voorkant hinder oplevert. Daar zal jij als man geen last van hebben. :)

Stef

Bericht door Stef » zo apr 22 2007 5:51 pm

renecita schreef:Ik heb hem ook en ben er heel tevreden mee. Draag hem op drie manieren, afhankelijk van het veiligheidsrisico. Het enige nadeel vind ik dat de riemen zo instellen dat de tas goed recht op mijn rug zit, mij aan de voorkant hinder oplevert. Daar zal jij als man geen last van hebben. :)
Op welke 3 manieren is dat? Ik ken er 2.

John Sentani

Bericht door John Sentani » ma apr 23 2007 8:27 am

er is trouwens ook een slingshot 300, speciaal voor grotere lenzes

Fee66

Bericht door Fee66 » ma apr 23 2007 9:03 am

Ik heb een slingshot 200 en ben er erg tevreden over.

Indien je veel spullen mee moet nemen is wellicht een andere tas aan te raden.

renecita

Bericht door renecita » ma apr 23 2007 2:14 pm

Stef schreef:
renecita schreef:Ik heb hem ook en ben er heel tevreden mee. Draag hem op drie manieren, afhankelijk van het veiligheidsrisico. Het enige nadeel vind ik dat de riemen zo instellen dat de tas goed recht op mijn rug zit, mij aan de voorkant hinder oplevert. Daar zal jij als man geen last van hebben. :)
1. op de rug
2. op de buik (zonder dwarsriempje, arm bij tas)
3. aan de zijkant onder arm (riem over hoofd, tas onder arm, hand bij de voorvakjes, dwarsriempje niet gebruiken)

John Sentani

Bericht door John Sentani » ma apr 23 2007 3:27 pm

4. in je hand aan het haakje

Stef

Bericht door Stef » ma apr 23 2007 4:04 pm

renecita schreef:
Stef schreef:
1. op de rug
2. op de buik (zonder dwarsriempje, arm bij tas)
3. aan de zijkant onder arm (riem over hoofd, tas onder arm, hand bij de voorvakjes, dwarsriempje niet gebruiken)
Methode 2 is halverwege dus.

Otto Muskee

Bericht door Otto Muskee » ma apr 23 2007 6:30 pm

Heeft iemand ervaring met de 300 versie? Lijkt me prima echter ik hoor graag op- of aanmerkingen.

Alvast bedankt!

Robin

Bericht door Robin » do apr 26 2007 8:42 pm

--- removed, because I'm unable to delete my account ---
Laatst gewijzigd door Robin op zo dec 06 2009 11:26 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

The-Boss
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Bericht door The-Boss » do apr 26 2007 9:41 pm

Robin schreef: :?: Kan iemand mij vertellen welke kant het meest kwetsbaar is van een lens ?? Dan stop ik deze aan de onderkant van de tas, omdat het objectief echt maar net past en letterlijk de tas iets naar buiten drukt (dus kans op stoten)
Beide kanten zijn natuurlijk kwetsbaar, gevoelsmatig zou ik zeggen de bajonetkant. Als deze beschadigd heb je niets meer aan de lens (opdat moment). Er zitten natuurlijk doppen op, maar toch. De voorkant bij mij wordt beschermt door een UV filter en de dop, bovendien heb ik bij alle lenzen de zonnenkap er omgekeerd opzitten. Ik heb de Lowepro Minitrekker AW, en heb alle bajonetten naar de zugzijde.

Pierre 8)
Pierre 8-)

Nikon D300 | MBD10 | SB600 | DR6 | MC-36 | DI-GPS Pro | Nikkor 18-70 mm F/3.5-4.5G | 50 mm F/1.8D | 80-200 mm F/2.8D AF | Sigma 150 mm F/2.8 Macro |
Nikon Coolpix P330 | Samsung NX300M

http://www.pjgboone.nl , http://www.pboone.nl

GdP

Bericht door GdP » do apr 26 2007 10:46 pm

Robin schreef:
Otto Muskee schreef:Heeft iemand ervaring met de 300 versie? Lijkt me prima echter ik hoor graag op- of aanmerkingen.

Alvast bedankt!

3) De zonnekap van de 70-300 neemt dus ook een vakje in beslag. ZIt hij op de camera neemt het tussenshot dat verwijderd moet worden ook ruimte in beslag
Die zonnekap kan die niet achterstevoren over de lens? :(

Gerrit

The-Boss
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Bericht door The-Boss » do apr 26 2007 11:08 pm

GdP schreef:Die zonnekap kan die niet achterstevoren over de lens? :(

Gerrit
Da wist ik niet....... :oops:

Pierre 8)
Pierre 8-)

Nikon D300 | MBD10 | SB600 | DR6 | MC-36 | DI-GPS Pro | Nikkor 18-70 mm F/3.5-4.5G | 50 mm F/1.8D | 80-200 mm F/2.8D AF | Sigma 150 mm F/2.8 Macro |
Nikon Coolpix P330 | Samsung NX300M

http://www.pjgboone.nl , http://www.pboone.nl

Plaats reactie

Terug naar “Overige fotoapparatuur”