Statief voor Nikon D3 (Nikkor 70-200mm f/2.8G)
Re: Statief voor Nikon D3 (Nikkor 70-200mm f/2.8G)
Kop: denk aan RRS, Markins, Arca Swiss...
Eric
D300 | AF-S 17-55mm f/2.8 | AF-S 12-24mm f/4 | AF-S VR 70-300mm f/4.5-5.6 | AF-S 300mm f/4 | TC-17E II | SB-800 | Gitzo GT2330/Markins M10 | Lowepro Vertex 100
D300 | AF-S 17-55mm f/2.8 | AF-S 12-24mm f/4 | AF-S VR 70-300mm f/4.5-5.6 | AF-S 300mm f/4 | TC-17E II | SB-800 | Gitzo GT2330/Markins M10 | Lowepro Vertex 100
- Roelof
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Alle statieven waar ik niet rechtop achter kan staan, zijn kort.Job van Eck schreef:Wat is kort? hij komt op ongeveer 150cm zonder het gebruik van de middenzuil.Roelof schreef: maar zonder middenzuil is 't maar een kort dingetje.
In mijn eerste bericht zie je me niet voor niets vragen naar de lengte van de TS.
Ik heb zelf nog een 055 als reservestatief en zonder middenkolom vind ik die te kort voor regulier gebruik. (Dat is een van de twee redenen dat ie gedregradeerd is tot reservestatief.) Met uitgeschoven middenkolom is ie niet stabiel genoeg voor mijn D300 met grip een een lens en dus ook niet voor een D3 met 70-200.
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.
- hvds
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Hans Braakhuis schreef:Het statef in de aanbieding van Manfrotto is veel te licht.
Zelf gebruik ik een andere formule om bij een beter statief te komen
Het gewicht van het statief moet 3 kilo zijn (2 in geval van koolstof)
en 1 kilo voor elke 100 mm
een 70-200 op een D3 blijft 200 = 2 kilo Samen dus 5 kilo alleen al voor het statief.
Ook Roelof komt bij 5 kilo.
Het draagvermogen van een statief is het draagvermogen. Zet je meer aan gewicht op het statief, dan zakt hij door zijn poten. Dat zegt dus niks over trillingsvrije opnamen maken.
Op m'n website een uitgebreid verhaal over van wat er allemaal bij een statief komt kijken, en enkele testen om zelf een statief onder de loep te nemen.
Beste Hans
ik ben ook op zoek naar een goed statief voor mijn D300 met 70-200
een vraagje, Roelof heeft het over draagvermogen van 5 kgs voor een statief
jij hebt het volgens mij over een totaal statiefgewicht van 5 kgs, en is dat in of exclusief kamera en lens ?
of interpreteer ik het nu gewoon verkeerd ?
zoniet wat is dan de juiste benadering ?
groet
Henri
Nikon & Canon camera’s met glaswerkjes waar altijd wel wat beters voor te vinden zal zijn, maar waar ik best tevreden mee ben.
in the race for quality there is no finish line!
in the race for quality there is no finish line!
Roelof schreef:Alle statieven waar ik niet rechtop achter kan staan, zijn kort.Job van Eck schreef:Wat is kort? hij komt op ongeveer 150cm zonder het gebruik van de middenzuil.Roelof schreef: maar zonder middenzuil is 't maar een kort dingetje.
In mijn eerste bericht zie je me niet voor niets vragen naar de lengte van de TS.
Ik heb zelf nog een 055 als reservestatief en zonder middenkolom vind ik die te kort voor regulier gebruik. (Dat is een van de twee redenen dat ie gedregradeerd is tot reservestatief.) Met uitgeschoven middenkolom is ie niet stabiel genoeg voor mijn D300 met grip een een lens en dus ook niet voor een D3 met 70-200.
En de aanbieding bij Kamera-Express dan van de Manfrotto 055XPROB met 804RC2 dan? DIe heb ik onlangs zelf gekocht voor mijn D700(met grip) en Nikon 24-70, en ook al geprobeerd met een 300mm f2.8 en hij is super stabiel.
Qua hoogte ook totaal geen problemen mee gehad en ik ben 1.86m
Zelf ook al zitten kijken naar Redged statieven, mooie statieven maar de prijs/kwaliteit verhouding was niet zo tof (RTC-332 geprobeerd). Voor dat geld zou ik toch voor een Manfrotto CX serie gaan o.i.d.
Hoi,
Ik gebruik een Feisol CT-3371 (eerder te hooog dan te laag), heb daar een middenzuil bij, maar gebruikt die niet meer (stabilitiet). Daarop een Feisol CB-70D balhoofd of een Wimberley schommelkop (die van Feisol is pet). Redelijke prijzen en mi goede kwaliteit.
Ik gebruik een Feisol CT-3371 (eerder te hooog dan te laag), heb daar een middenzuil bij, maar gebruikt die niet meer (stabilitiet). Daarop een Feisol CB-70D balhoofd of een Wimberley schommelkop (die van Feisol is pet). Redelijke prijzen en mi goede kwaliteit.
Willem.