zoek ervaringen met de Nikon flitser sb400
zoek ervaringen met de Nikon flitser sb400
Hallo,
Ik zoek ervaringen met een nikon flitser de sb400.
Heb zelf nog geen flitser en zou willen weten of deze flitser echt meer is als de interne flitser op de D60.
Groetjes
Annet van Weenen
Ik zoek ervaringen met een nikon flitser de sb400.
Heb zelf nog geen flitser en zou willen weten of deze flitser echt meer is als de interne flitser op de D60.
Groetjes
Annet van Weenen
- Cees
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: zoek ervaringen met de Nikon flitser sb400
Als je even de zoekfunctie gebruikt, zul je zien dat er kortgeleden een draadje met deze zelfde vraag is geweest.
Groet, Cees
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
Oke bedankt,
Denk dat ik er over heen heb gelezen
Groetjes
Annet
Denk dat ik er over heen heb gelezen

Groetjes
Annet
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Ik vind dat je eigenlijk op z'n minst de SB-600 moet nemen, al is het alleen al omdat je dan de kop kunt draaien. Die van de SB-400 kan je alleen maar wat omhoog richten. Daar heb je niet zoveel aan als je een staande foto wilt maken. Daarnaast zijn er nog veel, heel veel redenen op te geven.
Beste Annet,
De SB400 voegt niet zo veel extra's toe. De SB600 is een veel betere keus (Patrick, je was me voor zie ik nu). En misschien kan Metz
je ook nog wat bieden.
De SB400 voegt niet zo veel extra's toe. De SB600 is een veel betere keus (Patrick, je was me voor zie ik nu). En misschien kan Metz

D40 met 18-55 kitlens, D80, 55-200 VR, Metz 48 AF-1, Manfrotto 479-4b monopod en een Nikon fototas.
- pietgeus
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Annet,
ik gebruik de SB400 op mijn D700 en ben daar erg tevreden over. Ik zet er bijna altijd een diffuser op, zodat het licht mooi wordt gespreid. Grote voordeel van de SB400 is dat 'ie zo klein is en dus erg gemakkelijk mee te nemen is. Ook heb je met de SB400 niet zo'n enorm apparaat op je camera. De SB400 heeft een lager richtgetal (lichtopbrengst) dan de grotere broers, maar met een hogere ISO-waarde kun je dat gemakkelijk compenseren.
Kortom: aanbevolen.
ik gebruik de SB400 op mijn D700 en ben daar erg tevreden over. Ik zet er bijna altijd een diffuser op, zodat het licht mooi wordt gespreid. Grote voordeel van de SB400 is dat 'ie zo klein is en dus erg gemakkelijk mee te nemen is. Ook heb je met de SB400 niet zo'n enorm apparaat op je camera. De SB400 heeft een lager richtgetal (lichtopbrengst) dan de grotere broers, maar met een hogere ISO-waarde kun je dat gemakkelijk compenseren.
Kortom: aanbevolen.

Nikon 1 V3 met viewfinder en grip,
Nikon 1 J4,
Nikkor 10mm f2.8
Nikkor 6.7-13mm f/3.5-5.6 VR,
Nikkor 11-27.5mm f/3.5-5.6,
Nikkor 10-30mm PD-Zoom f/3.5-5.6 VR,
Nikkor 30-110mm f/3.8-5.6 VR
Speedlight SB-N7
Nikon 1 J4,
Nikkor 10mm f2.8
Nikkor 6.7-13mm f/3.5-5.6 VR,
Nikkor 11-27.5mm f/3.5-5.6,
Nikkor 10-30mm PD-Zoom f/3.5-5.6 VR,
Nikkor 30-110mm f/3.8-5.6 VR
Speedlight SB-N7
Piet,
Bedankt voor je reactie leuk je ervaring te lezen, zelf denk ik hem alleen binnenshuis nodig te hebben voor mooier licht en ook wat je aangeeft hij is niet zo groot en makkelijk is gebruik.
Groetjes
Annet
Bedankt voor je reactie leuk je ervaring te lezen, zelf denk ik hem alleen binnenshuis nodig te hebben voor mooier licht en ook wat je aangeeft hij is niet zo groot en makkelijk is gebruik.
Groetjes
Annet
Beste mensen,
Heb zojuist van iemand de flitser SB400 met batterijen over kunnen nemen voor 65 euro.
Ben er eigenlijk best wel blij mee mede omdat ik toch een echte beginner ben en ja het nadeel hij kan niet draaien maar ik kan er wel veel mee oefenen. En als ik dan de kantelijn mis kan er altijd in een later stadium er een groter flitser worden aangeschaft.
Wel bedankt voor jullie reacties.
Groetjes annet
Heb zojuist van iemand de flitser SB400 met batterijen over kunnen nemen voor 65 euro.
Ben er eigenlijk best wel blij mee mede omdat ik toch een echte beginner ben en ja het nadeel hij kan niet draaien maar ik kan er wel veel mee oefenen. En als ik dan de kantelijn mis kan er altijd in een later stadium er een groter flitser worden aangeschaft.
Wel bedankt voor jullie reacties.
Groetjes annet
-
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Hij kan wel naar boven draaien, zodat je via het plafond kan flitsen.Net schreef: en ja het nadeel hij kan niet draaien maar ik kan er wel veel mee oefenen.
klop hij kan wel kantelen naar het plafond.
Hem nu een paar foto's met de flitser geschoten en mijn konijn als proef konijn gepakt
en moet zeggen dat de flitser toch een stuk beter als de interne flitser.
Kantel de flitser naar boven en ons konijn stond er rond om verlicht op inplaats van alleen aan de voorkant en schaduw aan de achterkant.
Ik hoop hier toch een tijdje plezier aan te hebben.
groetjes
Annet
Hem nu een paar foto's met de flitser geschoten en mijn konijn als proef konijn gepakt

Kantel de flitser naar boven en ons konijn stond er rond om verlicht op inplaats van alleen aan de voorkant en schaduw aan de achterkant.
Ik hoop hier toch een tijdje plezier aan te hebben.
groetjes
Annet