Hulp bij aanschaf Nikon D90 of Canon 50D

Discussies over fotografie met de D70, D70s, D80, D90, en D7x00 serie. Nikon's semi-pro lijn met een DX-formaat sensor.
Driekus

Re: Hulp bij aanschaf Nikon D90 of Canon 50D

Bericht door Driekus » vr jan 15 2010 1:26 pm

peturbo schreef:Veel plezier met de D90, maar dat gaat zeker lukken....
wat gaf de doorslag? (gewoon nieuwsgierig ! :mrgreen: ) .

En... natuurlijk zien we graag foto's, ben zelf ook al een jaar een newbie 8)
Wat de doorslag gaf?

De D90 ligt in mijn handen lekkerder dan de 50D. Wat misschien ook meespeelt zijn de ervaringen van 3 collega's (D200, D300 en een D90) die er zeer over te spreken zijn.

gr,
Henrico

EelcoD7100
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door EelcoD7100 » vr jan 15 2010 1:35 pm

Driekus schreef:
peturbo schreef:Veel plezier met de D90, maar dat gaat zeker lukken....
wat gaf de doorslag? (gewoon nieuwsgierig ! :mrgreen: ) .

En... natuurlijk zien we graag foto's, ben zelf ook al een jaar een newbie 8)
Wat de doorslag gaf?

De D90 ligt in mijn handen lekkerder dan de 50D.

gr,
Henrico
:mryellow: :mryellow: Grappig.... dit hoor en lees je zo vaak als de knoop doorgehakt wordt, enneh waar je mee omgaat daar wordt je mee besmet.. :lol: :lol:

Heel veel plezier met je nieuwe camera...

Groeten Eelco & Monique
http://500px.com/EelcoVandeKamp

ReneG
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door ReneG » vr jan 15 2010 2:12 pm

Ik werd ook overtuigd door de ergonomie en door ervaringen van collega's, bij mijn zoektocht destijds bleek dat in mijn bedrijf vrij veel Nikon gebruikers rondlopen.

Ik heb toen overigens ook een paar Canon gebruikers gevonden die, wellicht toevallig, allemaal in 1 ruimte zaten. Ze waren lichtelijk verrast (zoniet onsteld) door het feit dat ze werden omringd door Nikonianen... :lol:

PS: Dit is geen Canon bashing, maar gewoon een leuke waargebeurde anecdote waar we op het werk nog wel eens een grapje over maken.
Spul waarmee je foto's maakt...

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » vr jan 15 2010 2:20 pm

ReneG schreef:Ik werd ook overtuigd door de ergonomie en door ervaringen van collega's, bij mijn zoektocht destijds bleek dat in mijn bedrijf vrij veel Nikon gebruikers rondlopen.

Ik heb toen overigens ook een paar Canon gebruikers gevonden die, wellicht toevallig, allemaal in 1 ruimte zaten. Ze waren lichtelijk verrast (zoniet onsteld) door het feit dat ze werden omringd door Nikonianen... :lol:

PS: Dit is geen Canon bashing, maar gewoon een leuke waargebeurde anecdote waar we op het werk nog wel eens een grapje over maken.
Ach, die C@non jongens hebben lang genoeg ons kunnen plagen. Nu Nikon al een tijd meer DSLR's verkoopt dan C@non, moeten ze niet te moeilijk doen wat mij betreft; nu zijn wij aan de beurt. 8)

Ondertussen is elke nieuwe camera hier op mijn werk binnen mijn invloedssfeer... een Nikon. Ik kom blijkbaar erg overtuigend over. Of verkopen ze zichzelf gewoon. Zou ook kunnen. ;-)
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Cees
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Cees » vr jan 15 2010 3:00 pm

Ik heb vandaag ook al weer bijna iemand op een Nikon gezet, fotografeert nu met een C 350D. Heeft dit apparaat al een tijdje, maar vrouwlief wil nu ook en die wil Nikon, dus .....

Je hoeft tegenwoordig niemand meer te overtuigen! :lol:

Zo, dit is bericht 10.000!
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

Plaats reactie

Terug naar “D70(s), D80, D90, D7x00”