100 jaar Alfa Romeo

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
yvonne

100 jaar Alfa Romeo

Bericht door yvonne » vr jan 15 2010 8:07 pm

Een kleine impressie van vandaag,helaas in mijn haast mijn kitlens vergeten dus moest ik met mijn 70-300 mm best een eind weg staan om hele auto's erop te krijgen :(

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

emdeklerk
Forumlid
Forumlid

Re: 100 jaar Alfa Romeo

Bericht door emdeklerk » vr jan 15 2010 8:47 pm

Niks mis mee. Ik vind voor kleinbeeld een brandpuntsafstand van 85 tot 105mm het best voor auto's.
Het is niet toevallig dat dit ook de ideale brandpuntsafstand is voor portretten: het geeft de meest natuurlijke beeldhoek.
Je ziet heel vaak autofoto's die met een groothoek van veel te dichtbij zijn genomen en die dus minder prettige verhoudingen tonen. Daar bedoel ik mee dat de delen van de auto's die het dichtstbij waren veel te groot, op het vervormde af, op de plaat komen. Wat je vaak vooral ziet aan bolle spatborden, wielen die gigantische maatverschillen tonen tussen voor en achter, let er maar eens op.
Op een autoshow of -beurs waar de auto's dicht op elkaar staan ontkom je meestal niet aan groothoekopnamen, maar als het even kan moet je toch richting 100mm.
Vandaar dat ik deze foto's voor wat betreft het perspectief als een verademing ervaar.

emdeklerk

yvonne

Re: 100 jaar Alfa Romeo

Bericht door yvonne » za jan 16 2010 11:30 am

Dank je voor de reactie,meestal krijg ik hier nogal wat kritiek , dus ben blij met nu eens positief commentaar :D

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”