robby_306 schreef:Ik ben beginner en lees alleen nog maar. Heb een kitlens en overweeg een .......Neem een Sigma Macro , nee een Nikkor is beter , een tele ? nee , die VRII is ook niks....... een Tamron ? Nee, hoe kom je er bij , ja , doen ik maak er super foto''s mee.( George ) Tokina , is dat wat dan .Nee , 3 rd party , is niks ..... Ja voor de prijs is hij super ! Ik word er eerlijk gezegd niet veel wijzer van , zo' n forum.......... Ik lees me suf en het is net als in de supermarkt .... de keuze maakt het niet makkelijk![]()
![]()
Ik denk dat het motortje dat Tokina er in heeft zitten niet zo geavanceerd is als het SWM-systeem van Nikon, maar zeker bij zo'n wijdhoek zal dat niet heel veel uitmaken.BUG322 schreef:77 MM filtermaat...check
IF ....check(focus ring voor zoom ring achter) geen override wel een clutch systeem ook interresant maar wil vooral eenheid van bediening in mijn tas.
Stevige bouw....check
nu ook met swm...check
Ik vind dit nog niet eens zo'n gek alternatief.
Van Tokina Sigma en Tamron heb ik een voorkeur voor Tokina don't ask me why.
Misschien omdat ze wel wat weg hebben van Nikon lenzen.
Geen forums meer lezen. Daar lult iedereen toch maar wat hij/zij goed vindt.robby_306 schreef:Ik ben beginner en lees alleen nog maar. Heb een kitlens en overweeg een .......Neem een Sigma Macro , nee een Nikkor is beter , een tele ? nee , die VRII is ook niks....... een Tamron ? Nee, hoe kom je er bij , ja , doen ik maak er super foto''s mee.( George ) Tokina , is dat wat dan .Nee , 3 rd party , is niks ..... Ja voor de prijs is hij super ! Ik word er eerlijk gezegd niet veel wijzer van , zo' n forum.......... Ik lees me suf en het is net als in de supermarkt .... de keuze maakt het niet makkelijk![]()
![]()
Daar lult iedereen toch maar wat hij/zij goed vindt.
Je geeft precies aan wat ik bijna zei....Dus...Geen forums meer lezen. Daar lult iedereen toch maar wat hij/zij goed vindt.
Je vraagt je af wat wil ik, wat kan ik betalen? Je leest desnoods wat testen (tijdschriften/internet).
Kopen. Niet meer achterom kijken. Ervan genieten.
KroontjeEn als je iets ziet / vind waar je zelf een goed gevoel bij heb...gewoon doen![]()
![]()