Tokina 12-24mm AT-X Pro SD f/4 review

Discussies over groothoek zoomobjectieven zoals de 17-35 mm of 12-24 mm
robby_306
Forumlid
Forumlid

Re: Tokina 12-24mm AT-X Pro SD f/4 review

Bericht door robby_306 » za jan 16 2010 8:41 am

Ik ben beginner en lees alleen nog maar. Heb een kitlens en overweeg een .......Neem een Sigma Macro , nee een Nikkor is beter , een tele ? nee , die VRII is ook niks....... een Tamron ? Nee, hoe kom je er bij , ja , doen ik maak er super foto''s mee.( George ) Tokina , is dat wat dan .Nee , 3 rd party , is niks ..... Ja voor de prijs is hij super ! Ik word er eerlijk gezegd niet veel wijzer van , zo' n forum.......... Ik lees me suf en het is net als in de supermarkt .... de keuze maakt het niet makkelijk :D :D :D

Kroontje

Bericht door Kroontje » za jan 16 2010 9:31 am

robby_306 schreef:Ik ben beginner en lees alleen nog maar. Heb een kitlens en overweeg een .......Neem een Sigma Macro , nee een Nikkor is beter , een tele ? nee , die VRII is ook niks....... een Tamron ? Nee, hoe kom je er bij , ja , doen ik maak er super foto''s mee.( George ) Tokina , is dat wat dan .Nee , 3 rd party , is niks ..... Ja voor de prijs is hij super ! Ik word er eerlijk gezegd niet veel wijzer van , zo' n forum.......... Ik lees me suf en het is net als in de supermarkt .... de keuze maakt het niet makkelijk :D :D :D
:D :D Yep ik kan me dat voorstellen..heb ik ook wel eens.
Als je iets nieuws erbij wil moet je gewoon kijken wat is mijn budget.
Aan de hand van dat zou je al wat weg kunnen strepen. Of niet :wink:
Maar wat wil ik ..hoeveel mm..waarvoor :!:
En gewoon eens rond kijken om wat te proberen.
Lezen op diverse forums / Bladen / Internet is je vriend :wink:
En als je iets ziet / vind waar je zelf een goed gevoel bij heb...gewoon doen :wink: :wink:

Zo zou ik het een beetje doen :wink:

Kroontje

joepert
Forumlid
Forumlid

Bericht door joepert » za jan 16 2010 1:30 pm

BUG322 schreef:77 MM filtermaat...check
IF ....check(focus ring voor zoom ring achter) geen override wel een clutch systeem ook interresant maar wil vooral eenheid van bediening in mijn tas.
Stevige bouw....check
nu ook met swm...check
Ik vind dit nog niet eens zo'n gek alternatief.

Van Tokina Sigma en Tamron heb ik een voorkeur voor Tokina don't ask me why.
Misschien omdat ze wel wat weg hebben van Nikon lenzen.
Ik denk dat het motortje dat Tokina er in heeft zitten niet zo geavanceerd is als het SWM-systeem van Nikon, maar zeker bij zo'n wijdhoek zal dat niet heel veel uitmaken.

pfitskie
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door pfitskie » za jan 16 2010 2:52 pm

robby_306 schreef:Ik ben beginner en lees alleen nog maar. Heb een kitlens en overweeg een .......Neem een Sigma Macro , nee een Nikkor is beter , een tele ? nee , die VRII is ook niks....... een Tamron ? Nee, hoe kom je er bij , ja , doen ik maak er super foto''s mee.( George ) Tokina , is dat wat dan .Nee , 3 rd party , is niks ..... Ja voor de prijs is hij super ! Ik word er eerlijk gezegd niet veel wijzer van , zo' n forum.......... Ik lees me suf en het is net als in de supermarkt .... de keuze maakt het niet makkelijk :D :D :D
Geen forums meer lezen. Daar lult iedereen toch maar wat hij/zij goed vindt.
Je vraagt je af wat wil ik, wat kan ik betalen? Je leest desnoods wat testen (tijdschriften/internet).
Kopen. Niet meer achterom kijken. Ervan genieten.
gr
Peter

Kroontje

Bericht door Kroontje » za jan 16 2010 3:32 pm

Daar lult iedereen toch maar wat hij/zij goed vindt.

Oeps Hoe moet ik dat oppakken :?:
Geen forums meer lezen. Daar lult iedereen toch maar wat hij/zij goed vindt.
Je vraagt je af wat wil ik, wat kan ik betalen? Je leest desnoods wat testen (tijdschriften/internet).
Kopen. Niet meer achterom kijken. Ervan genieten.
Je geeft precies aan wat ik bijna zei....Dus... :evil: :wink:
En als je iets ziet / vind waar je zelf een goed gevoel bij heb...gewoon doen :wink: :wink:
Kroontje

Plaats reactie

Terug naar “Groothoekzoom”