MarileenK schreef:Nav jouw eerste draadje hierover heb ik ook geexperimenteerd (ook draadje gestart).
Vind ook zeker de eerste wat hebben met de grote en de kleine drup, de laatste ook. De 5e heeft iets te veel ruis.
Vraagje: Hoe heb jij de druppels een kleur gegeven?
Groetjes Marileen
Wat betreft die ruis in enkele shots; de eerste sessies heb ik met een Tammron 17-50/2.8 objectief gemaakt dus zwaar moeten croppen om een interessante uitsnede over te houden.
Foto 1 is een +/- 65% crop, foto 5 is een 80% crop, foto 6 is zelfs een 100% crop en foto 7 is 50%....
Ik had nog -iets meer- noise-reduction (nabewerking) kunnen toepassen maar vond de korrel (ruis) in sommige opnamen ook wel iets hebben.
De andere foto's zijn uit de laatste sessie gemaakt met een 50-135/2.8 Tokina met een close-up voorzetlens, dus nauwelijks hoeven croppen.
De kleur van de druppels is voor een groot deel afkomstig van de achtergrond. Rode achtergrond geeft rode druppel (en rood water)
Je kunt de omtrek van de druppel een kleurtje geven door een gekleurd papier links/rechts/boven je opstelling. Het beste werkt -voor mij- dan zwart omdat dit de omtrek van de druppel extra accentueert.
Succes met de druppels!