Geheugenkaarten: waar tegenwoordig aan te schaffen ?

Discussies over al het andere dat je bij fotografie nodig hebt. Denk aan tassen, filters, etc.
wblink
Forumlid
Forumlid

Re: Geheugenkaarten: waar tegenwoordig aan te schaffen ?

Bericht door wblink » do jan 14 2010 4:31 pm

Ahhh, leuk draadje.

Ik ben al langer op zoek naar de prestaties van mijn camera (D3). De door mij gevraagde info zou voor eke nikon beschikbaar moeten zijn, maar is dat helaas niet.

Wat wil ik weten: hoe snel (Mb/s oid) kan mijn camera naar geheugen schrijven. Als ik dat weet kan ik de beschikbare geheugenkaarten beter beoordelen. Het lijkt mij nonsens om een Sandisk 32Gb die 90 Mb/s aankan voor €369 aan te schaffen als mijn camera die snelheid niet kan leveren.

Weet iemand (vast wel) overigens waarvoor 200x, 300x enz voor staat?
Willem.

emdeklerk
Forumlid
Forumlid

Bericht door emdeklerk » do jan 14 2010 7:55 pm

Gelukkig heb ik hier geen verstand van. Maar als ik gewoon in Google intik "writing speed D3" dan krijg ik een gigantische hoeveelheid informatie. (Ik zoek zelden of nooit in het Nederlands.)

Ik denk overigens nog steeds dat op geheugen niet bezuinigd moet worden. Camera van tegen de 5000 Euro en dan vullen met goedkoop spul komt op mij niet logisch over. En voor wat betreft de merken en soorten kaartjes zou ik me altijd houden aan wat Ome Nikon aangeeft.

emdeklerk

Daniël

Bericht door Daniël » vr jan 15 2010 1:21 pm

Ook een redelijk onbekende site voor de meeste mensen maar is zeer goed.

http://www.opus.nl

Hebben goede spullen

ALE
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door ALE » vr jan 15 2010 11:41 pm

wblink schreef:Wat wil ik weten: hoe snel (Mb/s oid) kan mijn camera naar geheugen schrijven.
Zie de website van Rob Galbraith. Hij heeft behoorlijk wat kaarten getest in o.a. de Nikon D3. Uiteraard heeft Rob ook andere Nikons getest. Selecties kan je zo maken. Volgens onze vriend Thom Hogan zijn de uitkomsten zeer betrouwbaar.
Hope this helps,

ALE
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters

Plaats reactie

Terug naar “Overige fotoapparatuur”