Spikes en je massief houten vloer
- Gobert
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Spikes en je massief houten vloer
Zijn er hier mensen die spikes onder de statiefpoten hebben en die werken op een massief houten parketvloer?
Gobert - La passione passa dal cuore
Eroe Nazionale
Eroe Nazionale
- gijs sandberg
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: Spikes en je massief houten vloer
Ja.
Groeten, Gijs
(Sorry als het antwoord wat kortaf overkomt, de vraag is ook beknopt)
Groeten, Gijs
(Sorry als het antwoord wat kortaf overkomt, de vraag is ook beknopt)

Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
Uiteraard niet.
Zelfs op mijn Slick Master uit 1977 zitten rubber dopjes die je naar beneden kunt draaien zodat de spikes de grond niet raken. Die spikes zijn alleen voor rotsachtige ondergrond. Prima statief overigens - nog geen behoefte aan iets anders.
emdeklerk
Zelfs op mijn Slick Master uit 1977 zitten rubber dopjes die je naar beneden kunt draaien zodat de spikes de grond niet raken. Die spikes zijn alleen voor rotsachtige ondergrond. Prima statief overigens - nog geen behoefte aan iets anders.
emdeklerk
- Gobert
- Clublid
emdeklerk schreef:Uiteraard niet.
emdeklerk
Die oude Slicks waren heel goed. Jammer dat ze die kwaliteit niet hebben kunnen vasthouden in de huidige generatie.
- ReneG
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
- Contacteer:
Ja maar alleen als ik 100% zeker ben dat ik de rubber doppen die om de spikes zitten volledig uitgedraaid heb zodat de spikes de vloer niet kunnen raken...Gobert schreef:Zijn er hier mensen die spikes onder de statiefpoten hebben en die werken op een massief houten parketvloer?

Even serieus, ik heb voor de grap mijn manfrotto statief (met aardig scherpe spikes) op een oud stuk laminaatvloer gezet (het moest er toch uit) en het statief met camera erop verschoven... Het waren geen groeven maar toch wel aardige krassen...

Spul waarmee je foto's maakt...
- ArendV
- Forumlid
- Contacteer:
Zowel mijn Velbon (CF-640) als mijn Berlebach (Report 3023) hebben spikes met hetzelfde systeem als hierboven al gemeld, uitdraaibare plastic doppen om ze af te schermen.
Mijn Berlebach heeft wel problemen op gladde vloeren omdat de plastic doppen vrij hard zijn en dan gaan glijden (dus gebruik ik mijn Velbon op gladde vloeren, die dit probleem niet heeft).
Overigens zijn die spikes niet alleen voor in de rotsen maar buiten in de natuur werken ze vaak erg goed, ook op zachte ondergrond.
Mijn Berlebach heeft wel problemen op gladde vloeren omdat de plastic doppen vrij hard zijn en dan gaan glijden (dus gebruik ik mijn Velbon op gladde vloeren, die dit probleem niet heeft).
Overigens zijn die spikes niet alleen voor in de rotsen maar buiten in de natuur werken ze vaak erg goed, ook op zachte ondergrond.
Groeten - Arend / flickr
"Basically in Photography there are just two controls, one is where you stand and one is when you push the button" - David Hurn
"Basically in Photography there are just two controls, one is where you stand and one is when you push the button" - David Hurn
Hoezo? Gedonder met het vrouwtje door putjes in het parket? 

Nee hoor. Gewoon eigen fatsoensnormen. Heb ik geen vrouw voor nodig...
emdeklerk
emdeklerk
- Gobert
- Clublid
kom jij m'n vloer restaureren?george013 schreef:Wat is het nut/doel van deze vraag?
George
Eroe Nazionale
Eroe Nazionale
Als je ze er niet vanaf kunt draaien of id, zet je er wat onder. Had Mrs. Gobert je ook kunnen zeggen.
Neem aan dat je een horizontale vloer hebt.
George
Neem aan dat je een horizontale vloer hebt.
George
- rpelt
- Forumlid
- Contacteer:
Gobert,
Is dit misschien wat je zoek. Een rubberdop die je over de huidige heen schuift, ter bescherming van de vloer.
Verkrijgbaar in diverse diameter.
http://www.technigro.nl/bokkepoot_schuin.html

Is dit misschien wat je zoek. Een rubberdop die je over de huidige heen schuift, ter bescherming van de vloer.
Verkrijgbaar in diverse diameter.
http://www.technigro.nl/bokkepoot_schuin.html

Nikon D700 + MB-D10 / Nikkor 24-70 F2.8 / Nikkor 70-200 F2,8 VR / Nikkor 50 f1,4d / Nikkor 85 F1,8
Sigma 15-30 / SB-900 / TC 17 II ? Nikon V! met 10/30
Sigma 15-30 / SB-900 / TC 17 II ? Nikon V! met 10/30
- Gobert
- Clublid
Bij de bouwmarkt zijn prima doppen te vinden. Enkele duppies kosten ze.
Eroe Nazionale
Eroe Nazionale