Maar je moet er wel wat voor doen. Dus "wel wat" maar niet eens zo heel erg veel.
Je maakt een bracketed serie. Kan uit de hand (mits je sluitertijd niet te lang wordt).
En dan "merge to HDR" in Photoshop en voorzichtig tweaken bij de tonemapping (local adaptation) als je naar 8 bit gaat.
Dat is eigenlijk alles. Hierbij een test die ik gisteren gedaan heb voor de digitale werkgroep van mijn fotoclub maar die mij voor
dit forum ook interessant lijkt.
Het verschil tussen één enkel opname en de "tonemapped HDR" vanuit 9 opnamen is overtuigend. Die 9 shots maak je in de stand
Ch op de D200 binnen 2 seconden. Camera goed stil houden! Zoek steun als je uit de hand werkt.
Onderstaand eerst het vergelijkingsplaatje en daaronder de hele foto (75x50 cm op 200 dpi).

(Een andere weg is dat je een serie snel gemaakt opnamen in PS CS4 via File/Scripts/Statistics/Mean tot een stack verwerkt, die stack
plat maakt en edit. In PS CS3 kan het door via layers een stack te maken en in de mode mean te zetten.)
Zelf geef ik de voorkeur aan de HDR methode omdat die het voordeel van het grote dynamische bereik heeft. In dit voorbeeld zie je
daar niets van. Deels omdat mijn serie niet mooi in EV waarden afliep en deels doordat er nauwelijks dynamiek in deze grauwe winterdag zat.
PixelPeter