Accu Copy of origineel onderzoekje

Discussies over al het andere dat je bij fotografie nodig hebt. Denk aan tassen, filters, etc.
Plaats reactie

J.Hoes
Forumlid
Forumlid

Re: Accu Copy of origineel onderzoekje

Bericht door J.Hoes » zo jan 17 2010 12:16 pm

Bedankt voor de link.
Het zijn zo te zien éénmalige capaciteit metingen, niet gedurende een periode van bv twee jaar. Er is geen referentie naar industrienormen van bv ISO of IEC, dus onduidelijk hoeveel waarde je kunt hechten aan deze metingen. Leuker zou zijn geweest als hij ook nog de batterijen had opengemaakt om te zien wat er inzit.
Prijs wordt voor mij alleen een punt als ik er meerdere per jaar van zou verslijten; en dat doe ik niet, blijf dan ook bij Nikon accu's.

Groet Hans

Léon Obers
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****

Bericht door Léon Obers » zo jan 17 2010 12:50 pm

J.Hoes schreef:Leuker zou zijn geweest als hij ook nog de batterijen had opengemaakt om te zien wat er inzit.
Dat lijkt me niet handig met al die chemische troep. :oohh:
Vriendelijke groet, Léon Obers

J.Hoes
Forumlid
Forumlid

Bericht door J.Hoes » zo jan 17 2010 1:42 pm

Ik verwacht dat er twee cellen in serie zijn geschakeld, met bv beveiligingselektronica erin. Je kunt dan het verhaal ontkrachten dat goedkope accu's dit niet zouden hebben.

Groet Hans.

george013

Bericht door george013 » zo jan 17 2010 1:48 pm

Heb mijn D80 bijna twee jaar geleden gekocht met een originele en een niet originele accu. Beide doen het nog steeds goed. Ik merk geen verschil. 1500mAh alletwee. Ze worden om en om gebruikt.
George

Léon Obers
Forumlid
Forumlid

Bericht door Léon Obers » zo jan 17 2010 2:35 pm

Ik heb twee originele accu's (van twee camera's) en een "Lenmar". Ik heb de indruk dat de Lenmar net iets minder capaciteit heeft / net iets eerder leeg is dan de Nikon accu's.

Roelof
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door Roelof » zo jan 17 2010 4:54 pm

Ik heb vier Nikon EN-EL3e's (twee camera's en extra exemplaren) en had er eentje van Lenmar. Die Lenmar was snel leeg, veel minder foto's dan de Nikons en onbetrouwbaar. Goed voor het chemisch afval, maar niet voor mijn camera's.
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.

Hans Braakhuis
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Hans Braakhuis » ma jan 18 2010 7:46 am

Ik heb 3 Nikon EN-EL3e's en heb er nog een van een goedkoop merk. Enkele Nikon's zijn nu 5 jaar oud en dat schijnt voor een Nikon heel jong te zijn. Geen rimpeltje te zie. Het goedkope merk is nog geen 2 jaar oud, maar na enkele opnamen zie je de capaciteit al achteruit gaan. 60 - 70 opnamen zal het maximum zijn als ik de ingebouwde flitser niet gebruik. Deze accu is dus ook te koop voor 5 euro en dan ben je echt goedkoop uit.

In het zomernuumer van het NCN clubblad stond een onderzoekje van mij naar: Een originele Nikon accu.
En gelukkig voor de niet leden: http://www.nikon-club-nederland.nl/inde ... zomer_2009

George Fennes
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door George Fennes » ma jan 18 2010 8:50 am

Ik heb van Gommie een aantal foto's gezien van een gedemonteerde imitatie accu voor zijn D60 dat daar wel degelijk allerlei electronica in verwerkt was.
Dus het verhaal van Hans B. dat in imitatie accus's geen electronica zit gaat niet op voor alle accu's!!!!
Zelf hebben wij thuis meer imitatie accu's dan originele Nikon accu's maar wij merken er geen verschil in en soms heb ik het gevoel dat de imitatie langer mee gaan.
Maar er zal ook wel kaf tussen het koren zitten van de imitatie.
Ik heb zelfs een paar accu's uit UK op de kop getikt voor een paar euro per stuk een jaar of 3 geleden en ze doen het perfect.
Ook onder originele Nikon accu's zit wel eens een misser, maar daarom zijn niet alle Nikon accu's slecht.
In Groningen schijnt een goede leverancier te zitten van imitatie accu's.

Groetjes George :D
Blijf het objectief bekijken

Léon Obers
Forumlid
Forumlid

Bericht door Léon Obers » ma jan 18 2010 3:51 pm

Ach met de tegenwoordige accu's zijn die verschillen financieel nog wel te overbruggen tussen witmerk en origineel. Maar ik heb het vroeger met Nikon D1x accu's gehad, dat ondanks het misschien iets eerder versleten zijn van een witmerk accu (per lading deden die witmerk het zelfs beter dan Nikon maar waren eerder "op"). Dat het verschil financieel nooit door de originele Nikon accu's kon worden gerechtvaardigd.
De witmerk waren € 19,50 tegenover iets van € 175,- van Nikon bij de goedkoopste leveranciers.

Plaats reactie

Terug naar “Overige fotoapparatuur”