Lastige keuze in het tele bereik
Re: Lastige keuze in het tele bereik
Ik heb mijn in zeer mooie staat zijnde AFS 80-200 drie weken geleden verkocht voor 850 euro ( hij was helemaal compleet met alles wat er bij hoort), en heb de AFS 70-200 VR1 gekocht.
En ik moet eerlijk zeggen. ik heb spijt !
Heb de nieuwe lens nog niet uitgebreid kunnen proberen, maar heb vooralsnog toch het idee dat ik er op achteruit ben gegaan.
Marcel
En ik moet eerlijk zeggen. ik heb spijt !
Heb de nieuwe lens nog niet uitgebreid kunnen proberen, maar heb vooralsnog toch het idee dat ik er op achteruit ben gegaan.
Marcel
Ik ben net terug van de winkel. Ze hadden wat testfoto's gemaakt en uiteraard deed het objectief het gewoon goed. Ik heb de 'donkere' foto's laten zien die nog op mijn camera stonden. Hij vermoedde dat door de speling het contact af en toe verstoord kon worden. De verkoper zei dat ze de lens naar Sigma konden opsturen, misschien dat ze vinden waar het aan ligt, maar misschien ook niet. Ik heb toen gevraagd of ik het objectief kon ruilen tegen de Nikon 105mm Micro (had ik sowieso nog nodig voor mijn products/stock). Dat kon gelukkig .. Een Manfrotto statief erbij gekocht.. En nu sparen voor de Nikon 70-200 mm!patrick91 schreef:Sandra,
**ote probleem zeg.. terug nar de winkel inderdaad. Camera moet je aangeven niet te kunnen missen, ze kijken eerst het objectief maar eens goed na op een andere body. Of ze lenen je een andere body..
Vorige week stond er op martkplaats een mooie zgan 80-200 afs.. die had je voor 900 euro kunnen hebben, geen vr maar wel een enorm prijsverschil. Heb je de vr nodig? Welke sluitertijden heb je bij welke iso (uitgaande van A stand)?
Keep us posted!!
Goede zaak hoor (waar is dat?)
Een warme douche dus!!
En nu maar snel die 105 gaan inzetten:)
Een warme douche dus!!
Foto City Eindhoven .. ik moest natuurlijk wel het verschil bij betalen (paar euro), maar geen verlies op de Sigma. Ja hele goede zaak, goede service. Ik ben over de Foto City in mijn stad niet zo tevreden. Te agressief wanneer ze maar een vermoeden hebben dat je eventueel via internet wil bestellen. Al verwijs je maar naar een 'Review' die je hebt gelezen. Ik voel me daar vaak een dom klein vrouwtje (niet alle verkopers geven me dat gevoel overigens). En een zeer smerige zoeker ovegehouden na het reinigen van mijn sensor, zal ik ze ook niet snel vergevenpatrick91 schreef:Goede zaak hoor (waar is dat?)
Een warme douche dus!!

Ik ben al heel blij met de 105mm micro, focussen is wel heel vreemd. Ik zal daar wel even over schrijven in het 'macro' topic wat ik had gestart een tijd geleden, anders gaat het hier te veel off topic.
Hoe bevalt de Nikon 80-200? Goede reviews schrijft Ken Rockwell daarover. Anders koop ik die t.z.t. weer van jou over

Laatst gewijzigd door San op di jan 19 2010 8:05 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Je hebt in elk geval je fotozaak gevonden!
Je verhaal over de stoffige zoeker ken ik natuurlijk en dat is dan een zaak waar je gewoon niet meer moet komen, klant is koning!
Zoek je macro topic wel even op.
Ik heb nog niet veel tijd gehad voor de 80-200, ga in donker weg en kom in praktisch donker weer thuis. Maar eerste indruk is super op FX!
Overnemen kan misschien maar dan moet ik weer een andere 80-200 kopen
Je verhaal over de stoffige zoeker ken ik natuurlijk en dat is dan een zaak waar je gewoon niet meer moet komen, klant is koning!
Zoek je macro topic wel even op.
Ik heb nog niet veel tijd gehad voor de 80-200, ga in donker weg en kom in praktisch donker weer thuis. Maar eerste indruk is super op FX!
Overnemen kan misschien maar dan moet ik weer een andere 80-200 kopen

Helemaal eens met wat Patrick aangaf. De D700 kan rustig naar een hoge iso. Overigens niet al teveel wakker liggen van alle vibratiereducties. De Sigma 150-500mm heeft OS (stabilisator), maar de Sigma 120-300mm niet. Aanvankelijk was ik daarom wat bevreesd om de laatstgenoemde uit de losse hand te gebruiken, maar inmiddels merk ik nauwelijks verschil meer, ook al omdat ook een kortere sluitertijd minder kans op bewegingsonscherpte geeft (de 120-300 is een stuk lichtsterker).
Ik heb de Sigma wel gemist. Laatst een kinderfeestje in een gymzaal.. dat ging niet goed met de 50mm!
Binnenkort heeft mijn dochter enkele danswedstrijden. Ik denk dat ik de 70-200 maar ga huren dan.
Binnenkort heeft mijn dochter enkele danswedstrijden. Ik denk dat ik de 70-200 maar ga huren dan.
Je kunt hem ook wel eens thuislaten 
Huren is een optie natuurlijk, bij een wedstrijd wil je hem hebben!

Huren is een optie natuurlijk, bij een wedstrijd wil je hem hebben!
Thuislaten is ook een optie, ik heb vorig jaar mijn dochter alleen door de zoeker gezien van de camera 
Inmiddels is het wel een beetje een gewoonte geworden dat ik voor het team foto's maak : )

Inmiddels is het wel een beetje een gewoonte geworden dat ik voor het team foto's maak : )
Ik ken het.. heb de 80-200 voornamelijk gekocht voor het jaarlijkse optreden dat mijn dochter heeft (hofplein theater). Verder zal ik ik hem bar weinig gebruiken.
Lekker onderuit live kijken is misschien ook wel eens leuk.. maar doen we toch niet
Vorig jaar had ik de d300, zit geen echt goede foto tussen.. het is meer een overzichtje hoe het was.. dit jaar beter!
Lekker onderuit live kijken is misschien ook wel eens leuk.. maar doen we toch niet

Vorig jaar had ik de d300, zit geen echt goede foto tussen.. het is meer een overzichtje hoe het was.. dit jaar beter!