Rotterdam

Dit subforum is de plek waar jij foto’s kan plaatsen om feedback te krijgen én te geven.
Plaats reactie
Rdrukker

Rotterdam

Bericht door Rdrukker » di jan 19 2010 9:09 pm

Beste forum leden,

Ik ben vandaag naar Rotterdam geweest en heb daar deze foto gemaakt en zou graag jullie mening willen weten over de technische kant van deze pica.

1.
Afbeelding

Gobert
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Re: Rotterdam

Bericht door Gobert » di jan 19 2010 9:15 pm

Heb je één foto gemaakt daaro?
Gobert - La passione passa dal cuore
Eroe Nazionale

Rdrukker

Bericht door Rdrukker » di jan 19 2010 9:26 pm

Gobert schreef:Heb je één foto gemaakt daaro?
Ja eigenlijk wel.
Ik was opweg naar de maashaven/botleg, maar ik kon niet echt een plek vinden waar ik de auto kwijt kon en ben dus rechtsom gekeerd en weer richting huis gaan rijden.
Onderweg bedacht ik mij om in rotterdam een bak koffie te drinken en vlakbij waar ik de auto had geparkeerd is deze pica gemaakt.

Ik zag dit vanmiddag en vond het de moeite waard om mijn camera te pakken.
Dus zo doende.

LOKA
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door LOKA » di jan 19 2010 9:39 pm

Haha, dit is weer eens wat anders he. Maar ik vind het een leuke foto, mijn eerste reactie was hé je horizon staat scheef, maar dit komt door de brug. Heel apart.

Wel vind ik dat je de volgende keer beter dan b.v. het einde of het begin van de brug erop moet zetten, want hij is nu zo afgekapt. Misschien had je hier beter een 20 mm kunnen nemen, dan was het overzicht beter geweest. Tevens mis je net de bovenkant van de twee flats aan de linkerkant ook dat is jammer.
Ook mis ik iets contrast in de foto.

Groetjes Karin

Rdrukker

Bericht door Rdrukker » di jan 19 2010 9:51 pm

LOKA schreef:Haha, dit is weer eens wat anders he. Maar ik vind het een leuke foto, mijn eerste reactie was hé je horizon staat scheef, maar dit komt door de brug. Heel apart.

Wel vind ik dat je de volgende keer beter dan b.v. het einde of het begin van de brug erop moet zetten, want hij is nu zo afgekapt. Misschien had je hier beter een 20 mm kunnen nemen, dan was het overzicht beter geweest. Tevens mis je net de bovenkant van de twee flats aan de linkerkant ook dat is jammer.
Ook mis ik iets contrast in de foto.

Groetjes Karin
Hoi Karin,

Bedankt voor je commentaar!

je hebt volkomen gelijk.

De foto is uitgesneden en dat verklaart waarschijnlijk dat het zo is afgekapt.
Inderdaad de daken van die twee flats zie je net niet.
Het zijn de kleine dingen die het hem doen.
Zo kom ik er weer achter hoe belangrijk het is om de tijd te nemen.

kortom ook ik mis een stukje kwaliteit, best zonde.
Te snel genomen.

JacTrum
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door JacTrum » di jan 19 2010 11:36 pm

Zo zie je maar weer... Het had een perfecte foto kunnen worden, want het licht daarachter is heel bijzonder. Even door de knieën om die gebouwen er helemaal op te krijgen had veel gescheeld. Maar je leert er een hoop van zullen we maar zeggen :-)
Nikon D700 / Nikon 1.4/50 / NikonAF-S Nikkor 24-70mm 2.8 G ED / Nikon AF-S Nikkor 70-200mm 2.8GII / Micro Nikkor 2.8/105G ED / Nikon Speedlight SB910

Plaats reactie

Terug naar “Fotobespreking”