pbreev schreef:Die is te min ...theshadow schreef:vergeet de D90 nietCees Laarman schreef:Ja, bijvoorbeeld, of de D700, de D3 en baas boven baas de D3s.![]()
![]()
Jouw woorden......
pbreev schreef:Die is te min ...theshadow schreef:vergeet de D90 nietCees Laarman schreef:Ja, bijvoorbeeld, of de D700, de D3 en baas boven baas de D3s.![]()
![]()
Patrick schreef: ...Een standaard-zoom lijkt me dan wel nodig als aanschaf.
D-90s schreef:Melliw schreef:Leuk...[offtopic] Ps. Patrick, ik zie zwolle staan.
Als je een keer zin hebt om een dagje harderwijk of zwolle te doen met de camera erbij, doe even een PM.
Niet alleen om de camera's naast elkaar te houden hoor, maar gewoon voor de gezelligheid. Misschien dat er nog meer mensen uit de regio zijn die interesse hebben. [offtopic]
Zeker leuk...
De D700 is een full frame camera en kent zoals eerder aangegeven geen cropfactor (verlengingsfactor).Hans schreef:oke, begrijpelijk.
Maarre, wat bedoel je precies met de verlengingsfactor? (sorry, ben nog niet helemaal thuis in alle termen...)
En: gebruikt de D700 bij de andere lenzen (sigma 70-200 mm f2.8 en nikkon 50 mm f1.4) wel zijn volledige sensor?
Op zich vind ik de investeringen van lichtsterke lenzen die volgen op een aanschaf van een D700 niet heel bezwaarlijk...ik heb de tijd
Bijna goed.Photofanatic schreef:De D700 is een full frame camera en kent zoals eerder aangegeven geen cropfactor (verlengingsfactor).Hans schreef:oke, begrijpelijk.
Maarre, wat bedoel je precies met de verlengingsfactor? (sorry, ben nog niet helemaal thuis in alle termen...)
En: gebruikt de D700 bij de andere lenzen (sigma 70-200 mm f2.8 en nikkon 50 mm f1.4) wel zijn volledige sensor?
Op zich vind ik de investeringen van lichtsterke lenzen die volgen op een aanschaf van een D700 niet heel bezwaarlijk...ik heb de tijd
De D200, D300 kennen bijvoorbeeld een cropfactor van ik meen x1,5.
Plak daar een DX lens achter zoals de meeste lenzen nu zijn kan dat uitstekend werken met een D200 enz.
Ik meen me te herinneren dat wanneer je een DX lens op een fullframe zoals de D700 , D3(x) zet, de camera automatisch een cropfactor van 1,5 berekent.
Op een fullframe body horen daarom de meest nieuwe lenzen en dat is de FX versie, deze zijn speciaal ontwikkeld voor de full frame bodies.
Zeker leuk...
De cropfactor is bij Nikon inderdaad 1,5, bij onze grote vrienden 1,6. Op een Fx-camera passen alle objectieven, de Dx-objectieven gebruiken echter maar een gedeelte van de sensor. Dx-objectieven zijn altijd te herkennen: er staat Dx op!Photofanatic schreef:De D700 is een full frame camera en kent zoals eerder aangegeven geen cropfactor (verlengingsfactor).Hans schreef:oke, begrijpelijk.
De D200, D300 kennen bijvoorbeeld een cropfactor van ik meen x1,5.
Plak daar een DX lens achter zoals de meeste lenzen nu zijn kan dat uitstekend werken met een D200 enz.
Ik meen me te herinneren dat wanneer je een DX lens op een fullframe zoals de D700 , D3(x) zet, de camera automatisch een cropfactor van 1,5 berekent.
Op een fullframe body horen daarom de meest nieuwe lenzen en dat is de FX versie, deze zijn speciaal ontwikkeld voor de full frame bodies.
Gun uzelf het plaatje, maar vooral ook een ander
Kan je daar niet beter je camera de schuld van geven? Je kan objectieven niet overal de schuld van geven!San schreef:Ik heb de Sigma 70-200mm niet meer, maar naast de compatibiliteitsproblemen die ik had met dit objectief was ik ook niet super tevreden over het eindresultaat. Scherpte valt me tegen, maar ook de witbalans vind ik in deze veel te rood/gelig. Dat kon ik ook niet naar tevredenheid herstellen in lightroom (ondanks dat ik in RAW had geschoten). Ik had de witbalans op automatisch staan. Ik had nog geprobeerd handmatig in te stellen, maar dat was direct zo koud en neutraal (achteraf had ik dat toch beter kunnen doen).