teruglopende stopwatch

Wanneer u vragen heeft over foto's dan wel het fotograferen zelf, of wanneer u juist tips daarover heeft, dan kunt u deze hier kwijt.
Plaats reactie
hessie

teruglopende stopwatch

Bericht door hessie » do jan 21 2010 1:43 pm

Ik heb een vraagje over het fotograferen van een oude stopwatch. Ik wil hier een foto van maken alsof de tijd terug loopt. Dus het omgekeerde effect van de foto hieronder.
Afbeelding

Wat ik tot nu toe he gecreëerd is dit. (hijs niet zo scherp maar heb het eventjes snel geprobeerd)
Afbeelding

Maar vind het niet zo duidelijk. Weet iemand misschien een goede manier om het te doen. Wil de wijzer duidelijk in beeld hebben.

Wouter

noogle
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Re: teruglopende stopwatch

Bericht door noogle » do jan 21 2010 1:52 pm

Je zou het volgende kunnen doen:

Camera op statief
frontale foto's maken (dus stopwatch ergens tegenaan zetten)
iedere seconde een foto maken, en dan 5 of 6 achter elkaar
foto's stapelen in Photoshop (dus dan heb je 1 foto met de wijzer op 5 verschillende posities)
Vervolgens de wijzer op de laatste foto (dus met de wijzer op de laatste positie) blurren, en vervolgens de wijzer op ieder eerdere laag iets minder blurren, totdat je bij de foto bent die je als eerst hebt genomen (dus met de wijzer op de eerste positie) en die blur je helemaal niet

ipv blurren kun je ook de wijzer van licht naar donker laten gaan ipv geblurred naar scherp, geeft wellicht nog een beter effect.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is

Groet,

Michael
"The camera doesn't make a bit of difference. All of them can record what you are seeing. But, you have to SEE" (Ernst Haas)

een blog sinds kort: http://www.michaeldevreugd.wordpress.com

hessie

Bericht door hessie » vr jan 22 2010 4:04 pm

bedankt voor je reactie. Ik had zelf ook al zoiets bedacht, maar dacht miss kan het ook makkelijk met 1 foto. Zelf dacht ik dan maak ik de andere foto's transparanter maar ik kijk nog wel even hoe ik het doe. In ieder geval bedankt voor je reactie

noogle
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door noogle » vr jan 22 2010 5:33 pm

Nu je het zegt, dat is eigenlijk nog handiger :-)

succes en laat het resultaat zien!

Groet,

Michael
"The camera doesn't make a bit of difference. All of them can record what you are seeing. But, you have to SEE" (Ernst Haas)

een blog sinds kort: http://www.michaeldevreugd.wordpress.com

Plaats reactie

Terug naar “Vragen en tips over foto's en fotograferen”