Vakantie Bali: waarop letten?
Vakantie Bali: waarop letten?
Volgende week gaan we op vakantie naar Bali. Natuurlijk gaan de fotospulletjes mee: D80, 50mm/1.8, 18-70. Sb600, een paar sd-kaartjes en lege cd's, Sb600. Hebben jullie mogelijk nog een paar tips die van pas komen op dat mooie eiland? 

Geniet van het eten, probeer een dansvoorstelling te zien, probeer een crematie mee te maken (kun je prachtige foto's maken) en fotografeer vooral echte balinese straatscenes of mensen. En natuurlijk de prachtrige natuur opnames zoals de rijstvelden en meer in de bergen.
Je kunt op vele plaatsen je SD kaarten op CD laten zetten. Ik doe het altijd bij twee winkels met redenen:
- als het in één winkel slecht gedaan is dan heb ik nogal een copy
- ik verdeel de setjes, als er wat zou kwijtraken dan heb ik altijd nog een CD
Selamat jalan!
Je kunt op vele plaatsen je SD kaarten op CD laten zetten. Ik doe het altijd bij twee winkels met redenen:
- als het in één winkel slecht gedaan is dan heb ik nogal een copy
- ik verdeel de setjes, als er wat zou kwijtraken dan heb ik altijd nog een CD
Selamat jalan!
'n imagetank is geen overbodige luxe, zodat je elke avond kunt backuppen
(die dingen kosten tegenwoordig niet veel meer, zo'n 100 euro voor 40 gig en geen gedoe met slechte trage computers in internetcafé's)
ga vooral naar tanahlot bij zonsopkomst of was 't ondergang?
misschien nog 'n telelens erbij omdat je zo vanaf gepaste afstand mensen kunt fotograferen, met 'n 18-70 moet je er te dicht op gaan staan en hebben de mensen dat door zodat je minder spontane plaatjes krijgt omdat ze dan in de lens gaan kijken
bezoek de rijstterrassen
vanaf bali zijn er 2-daagse trips mogelijk naar het eiland waar de komodo varanen leven, dus misschien ook 'n optie om dat in je reisprogramma op te nemen
(die dingen kosten tegenwoordig niet veel meer, zo'n 100 euro voor 40 gig en geen gedoe met slechte trage computers in internetcafé's)
ga vooral naar tanahlot bij zonsopkomst of was 't ondergang?
misschien nog 'n telelens erbij omdat je zo vanaf gepaste afstand mensen kunt fotograferen, met 'n 18-70 moet je er te dicht op gaan staan en hebben de mensen dat door zodat je minder spontane plaatjes krijgt omdat ze dan in de lens gaan kijken
bezoek de rijstterrassen
vanaf bali zijn er 2-daagse trips mogelijk naar het eiland waar de komodo varanen leven, dus misschien ook 'n optie om dat in je reisprogramma op te nemen