Ik zou zeggen schiet er eens op

Volgens mij heb ik nog iets scherpere shots...ik zal morgen eens kijken...Harly schreef:Nee sorry...oogt niet lekker.
Een erg onrustig bokeh en mis de echte scherpte op de vogel.
Nog even een keertje terug
Idd een Nikon TC. Ik zag een iets beter foto tussen de serie...ga ik nog eens naar kijken of daar wel potentieel in zit. F8 was overigens geen optie (of het zou al ISO 1000 oid moeten worden)ruud schreef:Hier is duidelijk wat mis gegaan arno zou alleen niet weten wat .
Het bokeh is zeker niet fraai om te zien en de reiger is ook niet scherp .
Deze foto zou gezien de omstandigheden toch scherp en met een mooi bokeh uit de camera moeten komen.
Gebruik je een nikon converter arno ? verder kan je de volgende keer je diafragma wat knijpen F8 bijvoorbeeld.
groet ruud
Denk dat je hier de fout moet zoeken arno , de trilling van het klappen van de spiegel is al voldoende om een bewogen foto te krijgen.Arno P schreef: al steunend op de raamrand van de bijrijder waar de rijstzak op dat moment niet lag.
Ik denk dat de afstand een meter of 20 is geweest...met de 1.4x moest ik de camera 90 graden draaien anders paste het niet, dus nagenoeg niets gecropt. Het bewegen is m.i. ook terug te zien in de "onrustige bokeh" sommige foto's hebben het minder en de grassprietjes zagen er ook beter uit...arme VR...en die maar zitten te compenseren zo goed en zo kwaad als het kanruud schreef:Denk dat je hier de fout moet zoeken arno , de trilling van het klappen van de spiegel is al voldoende om een bewogen foto te krijgen.Arno P schreef: al steunend op de raamrand van de bijrijder waar de rijstzak op dat moment niet lag.
De lage sluitertijd heeft daar geen debet aan , wel vreemd overigens dat je geen scherpstelpunt ziet in nx ?
Wat was de afstand naar de vogel arno ? als je namelijk te dichtbij bent krijg je en de vogel niet scherp en zie je ook geen scherpstelpunt.
In dit geval even je schuifje omzetten op je objectief.
groet ruud