Natte Hond

Dit subforum is de plek waar jij foto’s kan plaatsen om feedback te krijgen én te geven.
Niwla

Natte Hond

Bericht door Niwla » do jan 28 2010 9:47 pm

Vlak voor oud en nieuw genomen op het strand van Vlieland! Spaar mij niet! :P

Afbeelding
Flickr

roes
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: Natte Hond

Bericht door roes » do jan 28 2010 9:51 pm

Ik vind het een erg mooie plaat :D

groeten jos
D300 / MB-D10 / D60 / AF-S NIKKOR 18-200 mm VRII / 10-24 mm / 17-50 mm F/2,8 VC / AF-S Nikkor 70-300 mm VRII / SB 700 / Manfrotto statieven

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » do jan 28 2010 10:23 pm

Goede blik van de hond. Hij lijkt me alleen wat te blauw. Ik heb even een snelle bewerking gedaan in Capture NX 2. Indien het plaatsen van bewerkingen niet op prijs gesteld wordt, haal ik de foto natuurlijk weer weg.

Ik heb ook een stuk lucht weggehaald. Dat was op zich wel mooi, hoewel wat verzadigd, maar ik vond de compositie zo wat beter. Maar dat is natuurlijk een kwestie van smaak...

Afbeelding
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Niwla

Bericht door Niwla » do jan 28 2010 10:42 pm

Patrick,

Dank je wel voor je input. Ook de bewerking die je gedaan hebt vind ik erg mooi. Ik heb zelf Capture NX 2 nog niet geprobeerd. Ik gebruik eigenlijk alleen Lightroom. Die heb ik hier ook gebruikt om de lucht iets verder naar voren te halen. Jouw foto is naar mijn smaak echter wel iets te warm voor de tijd waain hij genomen is (29 dec 2009, gevoelstemperatuur -30 :D ). Desalniettemin bedankt!!!

Patrick
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Patrick » do jan 28 2010 10:46 pm

Altijd lastig. Ik heb het grijs geprikt in de branding. Het zand komt op mij redelijk betrouwbaar over.

Koud weer is trouwens geen blauw weer volgens mij... :wink:

Met LightRoom had deze bewerking trouwens ook prima gekund; dat maakt geen verschil.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Skippy
Moderator
Moderator
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door Skippy » do jan 28 2010 10:53 pm

Leuke foto hoor, met een lichte invulflits (flitscorrectie op -1 ofzo) had je de hond iets op kunnen lichten waardoor de balans in de foto beter zou zijn. En de witbalans is niet helemaal lekker zo te zien.

ALE
Clublid
Clublid

Bericht door ALE » do jan 28 2010 11:58 pm

Helemaal eens met Skippy. Flitser op je camera, 1/250e, ISO200,f/5.6, flitser op TTL-BL FEC -1.0 tot -1.7. Ik heb ook een poging gewaagd om de foto iets meer kracht te geven, WB aangepast, Doggie opgelicht en strand, zee en lucht iets doorgedrukt. Daarna verkleint en een klein beetje verscherpt. Indien hij weg moet, schroom niet en gewoon zeggen

Afbeelding

Groet,

ALE
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters

Patrick
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Patrick » vr jan 29 2010 12:05 am

Zo komt hij op mij wat onnatuurlijk over. De vacht wat ophelderen was inderdaad wel een goed idee, al zou ik dat iets minder duidelijk gedaan hebben.

Deze bewerking geeft wel aan wat je ongeveer zou hebben gehad met een invulflits.

JacTrum
Clublid
Clublid

Bericht door JacTrum » vr jan 29 2010 12:21 am

Grappig (en vooral leerzaam) te zien wat je allemaal met een foto kunt doen. Ik vind het oorspronkelijke resultaat te donker en te blauw, de correcties lijken op een zomerse foto en dat is nou ook weer niet de bedoeling. Maar het aardige is dat we er allemaal van leren!
Nikon D700 / Nikon 1.4/50 / NikonAF-S Nikkor 24-70mm 2.8 G ED / Nikon AF-S Nikkor 70-200mm 2.8GII / Micro Nikkor 2.8/105G ED / Nikon Speedlight SB910

Patrick
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Patrick » vr jan 29 2010 12:38 am

JacTrum schreef:Grappig (en vooral leerzaam) te zien wat je allemaal met een foto kunt doen. Ik vind het oorspronkelijke resultaat te donker en te blauw, de correcties lijken op een zomerse foto en dat is nou ook weer niet de bedoeling. Maar het aardige is dat we er allemaal van leren!
Wat zou ik moeten doen om het een winterse foto te maken dan? Winterweer is toch niet blauwer of zo? :huh:

Olijfje

Bericht door Olijfje » vr jan 29 2010 8:07 am

Doggie opgelicht
Even een vraagje Ale, heb je dit in NX2 gedaan met u-point?
De selectie van de hond vind ik nl zeer geslaagd. Niet zo'n lichte rand er om zoals je met dodge en burn krijgt.

iJoost

Bericht door iJoost » vr jan 29 2010 8:16 am

Zoiets misschien?

Afbeelding

Niwla

Bericht door Niwla » vr jan 29 2010 12:44 pm

Allemaal ontzettend bedankt voor jullie feedback. Ik sta versteld van wat jullie "ff snel" met een foto kunnen doen. :shock: :shock: :shock:

ALE
Clublid
Clublid

Bericht door ALE » vr jan 29 2010 8:48 pm

Olijfje schreef:Even een vraagje Ale, heb je dit in NX2 gedaan met u-point?
Nope, Photoshop heb ik gebruikt. Waar je wel gelijk in hebt is de U-point technologie, of te wel Viveza van Nik software. Magnifiek programma.
Groet,

ALE
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters

Patrick
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Patrick » vr jan 29 2010 10:17 pm

Niwla schreef:Allemaal ontzettend bedankt voor jullie feedback. Ik sta versteld van wat jullie "ff snel" met een foto kunnen doen. :shock: :shock: :shock:
Dat kan jij ook hoor. Even een keer een boekje lezen, een instructiefilmpje op een site, of een keer een (NCN) cursusje volgen. Wellicht een idee om NCN lid te worden? Over een paar maanden zijn er wat cursusdagen over Nikon Capture NX.

Plaats reactie

Terug naar “Fotobespreking”