Nieuwe Firefox
- Cees
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Nieuwe Firefox
Van Tweakers.net:
Mozilla geeft Firefox 3.6 vrij: http://tweakers.net/nieuws/65066/mozill ... -22&u=1500
Mozilla geeft Firefox 3.6 vrij: http://tweakers.net/nieuws/65066/mozill ... -22&u=1500
Groet, Cees
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Re: Nieuwe Firefox
Nauwelijks interessant om te vermelden in dit geval denk ik Cees; dat ziet het update-systeem van Firefox zelf al, en dat vraagt vanzelf wel of je een update wilt hebben.Cees Laarman schreef:Van Tweakers.net:
- Léon Obers
- Forumlid
In dit geval heb ik het dan ook "geweigerd" omdat een bepaalde plug-in die ik gebruik dan niet meer compatibele is.
Vriendelijke groet, Léon Obers
Ik vind dat FIrefox veel te vaak updates heeft. Bij mij start ie ze automatisch en natuurlijk net als ik ff snel iets wil opzoeken... (kan je vast instellen, luie Joep!!).
- ReneG
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
- Contacteer:
Ik hoop alleen maar dat ze alle fouten die bij 3.5 hebben geïntroduceerd er weer uit hebben gehaald. Dat heeft de webapplicaties bij ons op het werk gigantisch veel parten gespeeld, tot het punt dat gebruik van Firefox tijdelijk moest worden verboden...
Spul waarmee je foto's maakt...
- Patrick
- Clublid
- Contacteer:
Vertel eens. In de regel heeft Firefox z'n zaakjes prima voor elkaar. Tenzij jullie specifiek op Internet Explorer bouwen natuurlijk. Details graag!ReneG schreef:Ik hoop alleen maar dat ze alle fouten die bij 3.5 hebben geïntroduceerd er weer uit hebben gehaald. Dat heeft de webapplicaties bij ons op het werk gigantisch veel parten gespeeld, tot het punt dat gebruik van Firefox tijdelijk moest worden verboden...

Hallo
Nu dat we het even over Firefox hebben
Het is mij op gevallen dat als ik normaal rechts klikte op een foto om via de eigenschappen de EXIF te kunnen bekijken anders is.
Ik heb de add ons FxIF geinstalleerd staan.
Nu krijg ik gelijk onderin EXIF Data te zien
Hebben jullie dit nu ook ook.....of is de oorzaak anders.
Kroontje
Nu dat we het even over Firefox hebben

Het is mij op gevallen dat als ik normaal rechts klikte op een foto om via de eigenschappen de EXIF te kunnen bekijken anders is.
Kroontje
- ReneG
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
- Contacteer:
We ontwikkelen IE en Firefox compliant, al staat dat laatste nu ter discussie. Overigens zit ik slechts zijdelings in web-ontwikkeling, ik houd me bezig met een andere tak van sport, maar ik heb wel met die ontwikkelaars (en vooral met hun producten) te maken. En ik ben zelf in 3.5 ook legio problemen tegengekomen.Patrick schreef:Vertel eens. In de regel heeft Firefox z'n zaakjes prima voor elkaar. Tenzij jullie specifiek op Internet Explorer bouwen natuurlijk. Details graag!ReneG schreef:Ik hoop alleen maar dat ze alle fouten die bij 3.5 hebben geïntroduceerd er weer uit hebben gehaald. Dat heeft de webapplicaties bij ons op het werk gigantisch veel parten gespeeld, tot het punt dat gebruik van Firefox tijdelijk moest worden verboden...
In Firefox 3.5 zaten relatief veel grote problemen. Los nog van performance problemen in de eerste versies van 3.5 zaten er hele dramatische fouten in de java engine. Simpele javascripts die volledig compliant waren met elke standaard die plotseling niet meer werkten (en in eerdere FF versies nog wel!), submits van formulieren met lege verplichte velden die klakkeloos werden geaccepteerd etc. Toen werden er ook nog security problemen ontdekt. Het liep dusdanig fout met enkele bedrijfskritische applicaties dat gebruik tijdelijk verboden moest worden (denk bijv. aan problemen in een SAP interface). Mensen mochten vervolgens Firefox niet meer voor bedrijfsapplicaties gebruiken. Voor de eindgebruiker waren de fouten ook niet altijd transparent. Als een browser je formulier accepteert denk je dat alles correct verwerkt is, maar als de backend die de verwerking doet het vervolgens tegenhoudt denk je nu eenmaal niet meteen aan fouten in je browser. En dan kom je erachter dat veel web-applicaties toch wel erg vertrouwen op die checks in de browsers (niet alleen die bij ons bedrijf maar ook die van externe leveranciers). Vervolgens (ondanks legio meldingen op de Firefox fora) moest men nog weken wachten op 3.5.1, die weliswaar een hoop oploste maar ook weer een berg nieuwe fouten introduceerde. Dat soort zaken kun je niet hebben in bedrijfskritische applicaties.
Het grootste probleem was niet zozeer dat er fouten in 3.5.x zaten, maar dat het zoveel serieuze problemen waren én dat gebruikers om de haverklap, geheel ongecontroleerd, konden upgraden. Updates van IE worden namelijk (zoals het geval is bij veel bedrijven) centraal getest en vrijgegeven, mensen kunnen vaak zelf niet updaten. Gevolg is dat gebruik van Firefox verboden is voor bedrijfsapplicaties. Of dat nog verandert is de vraag, want het bedrijf doet al tests voor alle patches van IE voor ze die uitrollen, maar dat ook nog doen voor een tweede browser kost veel geld. En het schijnt veel lastiger te zijn om Firefox patches voor gebruikers te managen (of beter gezegd te blokkeren) dan voor IE.
Ik zeg overigens niet dat andere browsers het beter doen of dat Firefox slecht is. Ik heb ook geen voorkeur, ik gebruik meerdere browsers door elkaar (alleen geen Chrome meer, breek me de bek niet open over de fouten die daarin zitten). Andere browser fabrikanten hebben ook dezelfde fouten gemaakt in het verleden of maken ze nog steeds. Maar van release 3.5 en de opvolgende versies hebben ze bij Firefox een zootje gemaakt en ik had beter van ze verwacht. Het maken van software releases en de kwaliteitscontrole behoren overigens wel tot mijn vakgebied.

Spul waarmee je foto's maakt...
- Patrick
- Clublid
- Contacteer:
Nee, niet bijzonders gedaan...Kroontje schreef:Het is mij op gevallen dat als ik normaal rechts klikte op een foto om via de eigenschappen de EXIF te kunnen bekijken anders is.

Vreemd zou Itunes ermee te maken kunnen hebbenPatrick schreef:Nee, niet bijzonders gedaan...Kroontje schreef:Het is mij op gevallen dat als ik normaal rechts klikte op een foto om via de eigenschappen de EXIF te kunnen bekijken anders is.

Er staat iets in van Mozilla plugin.
Ik ga eens verder kijken
Kroontje
Ja, heb ik ook.Kroontje schreef:Hallo
Nu dat we het even over Firefox hebben![]()
Kroontje
Eindelijk support voor die Windows 7 taakbalk, dat is wel erg tof. Werkt nog niet helemaal zoals het moet, maar ik ben d'r toch wel blij mee.
Mooi dat jij dat ook heb..hoef ik niet verder te kijkenTom schreef:Ja, heb ik ook.Kroontje schreef:Hallo
Nu dat we het even over Firefox hebben![]()
Kroontje
Eindelijk support voor die Windows 7 taakbalk, dat is wel erg tof. Werkt nog niet helemaal zoals het moet, maar ik ben d'r toch wel blij mee.

Over die taakbalk...bedoel jij die verschillende thema's die je kan toevoegen

Groet Kroontje
Nee, ik bedoel dat tabs nou ook als venster gezien worden, dwz als je meerdere tabs in een venster van Firefox hebt staan, dat je die previews in de taakbalk voor alle tabs krijgt. Met 3.5 was dat beperkt tot het geopende tab.
Je moet er wel in de about:config wat voor aanpassen trouwens, maar ik ben allang blij.
Je moet er wel in de about:config wat voor aanpassen trouwens, maar ik ben allang blij.