WACOM NX2 welke afmeting?

Deze sectie is bedoeld voor discussies en vragen over hardware en software die niet direct met fotograferen te maken heeft.
Plaats reactie
Arno P

WACOM NX2 welke afmeting?

Bericht door Arno P » vr jan 29 2010 9:19 pm

NX2 is een geweldig progje maar met de muis zit ik af en toe wat aan te klooien met het idee dat het ook makkelijker moet kunnen. Zie ik daar een Wacom tablet en vraag ik jullie af welk formaat voldoende of het handigste zou zijn. Eigen ervaring zijn natuurlijk nog mooier om te horen...

Léon Obers
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****

Re: WACOM NX2 welke afmeting?

Bericht door Léon Obers » vr jan 29 2010 10:05 pm

NX2 is hooguit een programma om je foto te optimaliseren, correcties uit te voeren. Dan voldoet een A5 denk ik prima.
Wil je het tablet meer inzetten voor echte retouche, aanvullende zaken wat helemaal niet in de foto zit, een foto als beeld veranderen, niet in NX maar in Photoshop dan A4 staand en liggend, dus iets van 30x30 cm.
Vriendelijke groet, Léon Obers

Arno P

Bericht door Arno P » vr jan 29 2010 11:32 pm

Léon Obers schreef:NX2 is hooguit een programma om je foto te optimaliseren, correcties uit te voeren. Dan voldoet een A5 denk ik prima.
Wil je het tablet meer inzetten voor echte retouche, aanvullende zaken wat helemaal niet in de foto zit, een foto als beeld veranderen, niet in NX maar in Photoshop dan A4 staand en liggend, dus iets van 30x30 cm.
Leon, precies wat ik dacht A5 moet genoeg zijn om hier en daar wat aan te passen of te selecteren..gebruik je zelf ook een wacom?

Léon Obers
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****

Bericht door Léon Obers » za jan 30 2010 1:33 am

Ik heb hier nog wel een 30x30 cm Wacom liggen, maar gebruik die nu eigenlijk niet. Ik ben niet zo'n retoucheur.
Nikon NX biedt me met stuurpunten voldoende selectieve mogelijkheden dat ik de rest gewoon met de muis doe.
Indertijd heb ik die Wacom gekocht omdat ik toen klussen had waarbij wel veel "getekend" werd als aanvulling in opnamen.
Dus ik heb er wel ervaring mee. Een grotere maat is prettig om schuin tegen de tafelrand op je schoot echt te tekenen, maar voor velen denk ik te groot als het slechts de bedoeling is om beperkt selectief wat correcties op een meer precieze wijze uit te voeren.
A5 voldoet dan uitstekend. Handelbaarder in het formaat naast een toetsenbord. Een stuk goedkoper ook.
Vriendelijke groet, Léon Obers

yoyo

Bericht door yoyo » zo jan 31 2010 12:26 am

Ik vond een A5 zelfs te groot...
Heb nu een A6.

Arno P

Bericht door Arno P » wo feb 10 2010 7:51 pm

Nou, de wacom hangt eraan...even wennen en het is een fancy tooltje...MAAR....als ik in NX2 e.a. probeer te bedienen lukt dat wel met de menus maar als ik over de foto beweeg stopt de cursor net over de rand van dat menu veld van die afbeelding ...zal wel een instelling zijn...iemand een idee?

Got it: of je download even de meest recente driver :wink2:

Plaats reactie

Terug naar “Computer hardware en software algemeen”