Yoy, Duitseherder
-
MarileenK
- Forumlid

- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Yoy, Duitseherder
Die hond van ons vind het heerlijk om in de sneeuw te liggen. Ben benieuwd wat jullie van deze foto vinden:

Laatst gewijzigd door MarileenK op zo jan 31 2010 12:41 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- PeterG
- Forumlid

- Ervaringsniveau: *
- Contacteer:
Re: Yoy, Duitseherder
Leuke foto.
Alleen zitten de ogen precies in het midden van de foto.
Had liever wat meer voorgrond en minder van de bovenkant gezien (ben je ook het afwijkende bovenste deel kwijt).
Peter
Alleen zitten de ogen precies in het midden van de foto.
Had liever wat meer voorgrond en minder van de bovenkant gezien (ben je ook het afwijkende bovenste deel kwijt).
Peter
-
B.Olthof
Mooie foto. Goeie timing. Mooi licht. Ben het met de anderen eens over de achtergrond.
Verder, je hebt ISO 400 gekozen en sluitertijd 1/800. Aangezien het geen actiefoto is, kun je volgens mij de kwaliteit verhogen door ISO minstens een stop te verlagen, en sluitertijd iets langer. D60 is geen kampioen in hoge ISO's. Dan kan ie eerder in posterformaat aan de muur. Aan de andere kant, ik schiet redelijk veel honden in actie. Als je daar ook mee bezig bent, dan zijn de portretten tussendoor ook in actiemodus. Onderstaande foto was bedoeld als portret, ik stond per ongeluk/luiheid nog op actie voor zover mogelijk met het donkere weer. Op het moment dat ik klik, verspringt de hond uit zit naar actie. En heb je een scherpe foto. Ben benieuwd naar je volgende

Verder, je hebt ISO 400 gekozen en sluitertijd 1/800. Aangezien het geen actiefoto is, kun je volgens mij de kwaliteit verhogen door ISO minstens een stop te verlagen, en sluitertijd iets langer. D60 is geen kampioen in hoge ISO's. Dan kan ie eerder in posterformaat aan de muur. Aan de andere kant, ik schiet redelijk veel honden in actie. Als je daar ook mee bezig bent, dan zijn de portretten tussendoor ook in actiemodus. Onderstaande foto was bedoeld als portret, ik stond per ongeluk/luiheid nog op actie voor zover mogelijk met het donkere weer. Op het moment dat ik klik, verspringt de hond uit zit naar actie. En heb je een scherpe foto. Ben benieuwd naar je volgende

-
MarileenK
- Forumlid

- Contacteer:
Bedankt voor het commentaar allemaal. Nav de storende achtergrond hierbij een andere uitsnede:

Een verbetering? Helaas krijg ik hem niet uit het midden, dan zou ik flink moeten fotoshoppen.
Die D60 presteert inderdaad niet heel goed op de ISO, maar 400 vind ik (meestal) nog wel kunnen. Leuke foto trouwens!

Een verbetering? Helaas krijg ik hem niet uit het midden, dan zou ik flink moeten fotoshoppen.
Die D60 presteert inderdaad niet heel goed op de ISO, maar 400 vind ik (meestal) nog wel kunnen. Leuke foto trouwens!
- Cees
- Forumlid

Leuke en relaxte foto en wat een mooi beest!
Groet, Cees
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
- JacTrum
- Clublid

- Ervaringsniveau: *****
Met de uitvergroting is hij er wel sterk op vooruitgegaan!
Nikon D700 / Nikon 1.4/50 / NikonAF-S Nikkor 24-70mm 2.8 G ED / Nikon AF-S Nikkor 70-200mm 2.8GII / Micro Nikkor 2.8/105G ED / Nikon Speedlight SB910
-
B.Olthof
Inderdaad mooie uitsnede. De achtergrond vormt nu een lijn in een compositie. Hond komt prachtig tot zijn recht.
Laatst gewijzigd door B.Olthof op zo jan 31 2010 1:16 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
-
HH nikon
- Forumlid

De uitsnede maakt het verschil tussen een "leuk kiekje" en een mooie foto!
No Guts No Glory!
-
GdP
MarileenK schreef:Bedankt voor het commentaar allemaal. Nav de storende achtergrond hierbij een andere uitsnede:
Zo is hij prachtig! Niets meer aan veranderen.
- PeterG
- Forumlid

- Ervaringsniveau: *
- Contacteer:
Veel beter zo.
Ogen staan nu op ongeveer 1/3e van de bovenrand.
Dat ze in het horizontale vlak nog een beetje in het midden staan stoort niet/aanzienlijk minder.
Ook de mooie lichtval vind ik nu veel beter naar voren komen.
Peter
Ogen staan nu op ongeveer 1/3e van de bovenrand.
Dat ze in het horizontale vlak nog een beetje in het midden staan stoort niet/aanzienlijk minder.
Ook de mooie lichtval vind ik nu veel beter naar voren komen.
Peter
- Jasiu
- Forumlid

- Contacteer:
Up-Date is zeer goed gelukt .. zoals eerder gezegt niks meer aan doen !!!
overigens , nog een "ouderwetse duits",
die van tegenwoordig hebben allemaal van die kromme bolle ruggen, en staan niet mooi !!
Prachtig dier hoor ...
gr. J@siu !!!
overigens , nog een "ouderwetse duits",
die van tegenwoordig hebben allemaal van die kromme bolle ruggen, en staan niet mooi !!
Prachtig dier hoor ...
gr. J@siu !!!
-
MarileenK
- Forumlid

- Contacteer:
Bedankt allen. Ben zelf ook blij met de 2e versie. Op de een of andere manier ben je op iets wat dicht bij jezelf staat toch minder kritisch ofzo.
Groetjes!
Groetjes!