Tas d40x 18-55 en 55-200 + zonnenkap

Discussies over al het andere dat je bij fotografie nodig hebt. Denk aan tassen, filters, etc.
Plaats reactie
freak

Tas d40x 18-55 en 55-200 + zonnenkap

Bericht door freak » zo jan 31 2010 4:47 pm

Ik zoek een goede tas waar mijn d40 met 2 objectieven in kan, en het liefst nog wat ruimte over.
Weten jullie wat leuke modelletjes.

Alvast bedankt M

MarileenK
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Re: Tas d40x 18-55 en 55-200 + zonnenkap

Bericht door MarileenK » zo jan 31 2010 5:27 pm

Het beste kun je met je spullen naar een fotozaak gaan om daar te proberen en passen. Het is lastig voor iemand anders om te bepalen wat jij fijn en handig vindt!
Denk daarbij aan bv rugzak, schoudertas of met/zonder extra ruimte voor niet-fotografiespulletjes, laptop compartiment etc.

Ik heb deze tas, Lowepro Micro Trekker 200:
Afbeelding

Vind hem erg fijn qua dragen bij wandelingen maar ik mis echt ruimte om bijv eten/drinken/portemonnee etc kwijt te kunnen (en hierbij niet je fotospullen te beschadigen).

Succes ermee!

ReneG
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Re: Tas d40x 18-55 en 55-200 + zonnenkap

Bericht door ReneG » zo jan 31 2010 7:48 pm

Als je een schoudertas zoekt kun je ook eens naar deze kijken:

http://www.fotokonijnenberg.nl/product/ ... zwart.html

Als je een grotere wilt zijn er de 170, 180 t/m 200 edities. Voordeel is dat hij een AW cover (regenjasje) heeft. Licht en toch goed beschermd. Bij de 200AW kan de tas open met de regencover erover, ik weet niet of de lagere nummers dat ook kunnen, maar gezien het design vermoed ik van wel.

PS: Het best is natuurlijk om naar een goed gesorteerde fotowinkel te gaan en daar de proberen. Eventueel kan mediamarkt ook, die hebben de kleine tot middelgrote tassen van een aantal grote merken. Al zijn ze daar meestal wel te duur, dus let even op de prijs voor je daar een tas koopt.
Spul waarmee je foto's maakt...

Plaats reactie

Terug naar “Overige fotoapparatuur”