Bedankt voor de reakties!
Ik was zelf ook redelijk tevreden met de resultaten maar altijd nieuwsgierig naar een second opinion / verbeterpunten.
De witte stofpuntjes waren me nog niet opgevallen

Ik heb ook nog enkele opnamen gemaakt met een witte ondergrond maar daar was ik nog niet zo tevreden over.
Ook opnamen van netsuke, gesneden uit (vrij donker) hout waren nog niet naar mijn zin (heel moeilijk om die goed te belichten zonder storende reflekties)
Ik zal komende week nog eens een nieuwe poging wagen.
@JacTrum; de originele -Japanse- netsuke zijn inderdaad gewilde collector items en kunnen vele duizenden euri waard zijn. Er zijn ook enkele moderne kunstenaars (zowel Japans, Europees als ook Amerikaans) die kleine aantallen zeer hoge kwaliteit netsuke produceren maar de meeste, op de markt (Ebay

) beschikbare netsuke komen tegenwoordig uit Hong Kong e.o. De kwaliteit daarvan varieert van "heel matig" tot "heel aardig" en de prijzen van af een 10 euro (hout) of 50 euro (ivoor). Ik kwam die goedkope replica's afgelopen zomer in San Francisco's China Town tegen, waar ze probeerden deze te verkopen als "echte, originele antieke". Even de onnozele gespeeld en interesse geveinst... yes sir yes sir real authentic, I garantee!! Normal price $3500 but because "retirement sale" I make you offer you can not refuse (waar heb ik dat eerder gehoord

) for you; only $950. .......Thanks, but no thanks...
Grtz, Hans