Ik ben me aan het oriënteren op een nieuwe camera, en de D300s lijkt een serieuze kandidaat. Heb de handleiding gedownload en doorgezocht, maar kan niet vinden of dit mogelijk is:
SD: Jpeg, zo klein mogelijk, lage kwaliteit e.d.
CF: RAW
Het lijkt me ideaal als dat kan, maar de handleiding helpt me niet verder. Iemand hier die het weet?
Bedankt alvast,
Tom
D300s, kleine JPEG naar SD, RAW naar CF?
- JerryBig
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Re: D300s, kleine JPEG naar SD, RAW naar CF?
RAW op de CF en JPG op de SD kan, maar welke JPG dat is, is me ook niet duidelijk. Overigens heb ik het idee dat voor deze functie de optie NEF+Basic aan moet staan. Zelf fotografeer ik alleen in NEF, dus staat deze alleen op NEF.
Dus heb het net even geprobeerd, als ie op RAW staat, gaat er ook een NEF naar de SD (??). Staat die op NEF+Basic dan gaat er een JPG van zo'n 1.7 Mb naar de SD en een NEF van 15 Mb naar de CF. Of 1.7 Mb een Basic JPG is weet ik niet, maar zou best kunnen met zoveel pixels.
Hoop dat je hier wat aan hebt.
Gerrit
Dus heb het net even geprobeerd, als ie op RAW staat, gaat er ook een NEF naar de SD (??). Staat die op NEF+Basic dan gaat er een JPG van zo'n 1.7 Mb naar de SD en een NEF van 15 Mb naar de CF. Of 1.7 Mb een Basic JPG is weet ik niet, maar zou best kunnen met zoveel pixels.
Hoop dat je hier wat aan hebt.
Gerrit
V1 + J5 + D750 en kilo's aan glaswerk
Bedankt voor het proberen, daar heb ik zeker wat aan: dat is precies wat ik wilde weten. Ik vermoed dat de resolutie van de jpeg dus niet omlaag kan. Nouja, jammer, maar duidelijk. 

- Haket
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Hallo Tom
Hier kun je wat meer zien over de D300s.
Ook de uitleg over het gebruik van geheugenkaarten en hoe je de bestanden kan wegschrijven
http://www.nikondigitutor.com/eng/d300s/index.html
Hier kun je wat meer zien over de D300s.
Ook de uitleg over het gebruik van geheugenkaarten en hoe je de bestanden kan wegschrijven
http://www.nikondigitutor.com/eng/d300s/index.html