SB 900 op de Fuji S5/Nikon D200

Discussies over flitsers
Plaats reactie
Henk Baron

SB 900 op de Fuji S5/Nikon D200

Bericht door Henk Baron » di jul 07 2009 8:34 pm

Heeft iemand ervaring met de SB900 op de D200 c.q. Fuji S5? Bij mij op Fuji S5 loopt hij steeds warm en weigert vervolgens alle diensten. Hoe kan ik dat Thermisch beveiligingssysteem uitschakelen? :(

gijs sandberg
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: SB 900 op de Fuji S5/Nikon D200

Bericht door gijs sandberg » di jul 07 2009 8:52 pm

Bestte Henk,

Die beveiliging zit er niet voor niets op: bij de SB-800 leidde het gebrek daaraan tot schade.

Als de flitser op een niet-nikon kamera in de beveiliging "schiet" duidt dat op probleempjes.

Ik zou eens met Fuji mailen of bellen, of met Nikon mailen via www.nikon.nl/support/mijn vragen.

Groeten, Gijs Sandberg
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)

amjsch
Forumlid
Forumlid

Bericht door amjsch » di jul 07 2009 9:01 pm

Hallo Henk,

Afgelopen week de SB900 binnengekregen en afgelopen zaterdag veel mee geflitst op de D200. Geen centje pijn.
Ik weet niet of je de thermische beveiliging uit kan schakelen, maar zou dat nooit doen, hij zit er niet voor niets op!
Dus ...... of de er is iets mis met de flitser, of de flitser vindt de Fuji S5 niet lekker. Heb je hem al op een andere Nikon camera geprobeerd ??

Groetjes Fons

a90
Forumlid
Forumlid

Bericht door a90 » di jul 07 2009 9:06 pm

Henk,

Kun je anders eens wat beelden plaatsen die je hebt geschoten ? Zit wellicht je diafragma helemaal dicht en heb je een lage ISO instelling en / of een korte sluitertijd ?

Dan moet de flitser erg hard werken. Een andere verklaring kan ik zo snel niet bedenken
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul

A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"

snoezie

Bericht door snoezie » vr jul 10 2009 6:31 pm

heb ook een sb 900 met D90 en kan maar een 10tal foto's maken direct na mekander,bedoel wel zonder 4 seconden tussen, dan gaat het alarm aan dat hij te warm krijgt.
Dan moet je wachten want je kan toch niets meer doen met de flitser. maar het wachten duurt niet lang, hoogstens 4 minuutjes.
Zeker nooit het alarm afzetten want dan kan je inderdaad wel doen als je wil maar dan heb je veel kans dat hij verbrandt.

mvg.

mario.

Bartez

Bericht door Bartez » ma feb 01 2010 2:55 pm

ik heb hetzelfde probleem, maar dan de D40x en de SB-900....als ik enkele portretten achter alkaar schiet met de fliters is hij direct erg warm en krijg ik alarm...naar mijn idee wel erg snel...en ook erg vervelend....iemand enig idee waar het aan zou kunnen liggen?

Ik heb wel de diffusie kap erop zitten...kan dat schelen?

gijs sandberg
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****

Bericht door gijs sandberg » ma feb 01 2010 3:42 pm

Beste B,
Tip: leg de vraag eens neer bij nikon.nl (zorg wel voor een zorgvuldige en reproduceerbare beschrijving).
Iets meer dan "enkele portretten"...
Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)

ReneG
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door ReneG » ma feb 01 2010 4:27 pm

Henk Baron schreef:Heeft iemand ervaring met de SB900 op de D200 c.q. Fuji S5? Bij mij op Fuji S5 loopt hij steeds warm en weigert vervolgens alle diensten. Hoe kan ik dat Thermisch beveiligingssysteem uitschakelen? :(
Heb je wel de meest recente firmware? (1.01 meen ik). Misschien heb je er nog eentje met firmware 1.00, die firmware was wat 'te streng' en daar schakelde de oververhittingbeveiliging veel te snel in. Is met 1.01 opgelost.

Mocht dit het geval zijn, dan moet ik wel vermelden D200 en de Fuji de flitser niet kunnen upgraden, je moet dan iemand zoeken met een D90 en een paar andere modernere camera's (op de website staat met welke DSLR's het kan).
Spul waarmee je foto's maakt...

keenoncoolstuff
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door keenoncoolstuff » vr feb 05 2010 10:49 pm

ReneG schreef:Heb je wel de meest recente firmware? (1.01 meen ik)
De meest actuele versie is van 2008, versie 5.02
All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.

flickr

ReneG
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door ReneG » za feb 06 2010 12:11 am

keenoncoolstuff schreef:
ReneG schreef:Heb je wel de meest recente firmware? (1.01 meen ik)
De meest actuele versie is van 2008, versie 5.02
Kan zijn, ik ben slecht in het onthouden van dat soort gegevens. :? Maar hoe dan ook, de nieuwste firmware. :mryellow:
Spul waarmee je foto's maakt...

Plaats reactie

Terug naar “Flitsers”