externe flits en high speed
externe flits en high speed
Ben op dit moment " Guide to creative ligthning ( part 2)" van de "Nikon school" aan het bekijken.
Nu gaan ze daar met 2 x een SB-800 op high speed flitsen.Dit als kleine fliter die op de camera zit als master en de externe 2 x sb-800 als slave
Nu is de vraag van me hoe ze het doen en wat voor instellingen op camera(d300) en flitser ( sb-800)
How to do??
Hoor graag
Nu gaan ze daar met 2 x een SB-800 op high speed flitsen.Dit als kleine fliter die op de camera zit als master en de externe 2 x sb-800 als slave
Nu is de vraag van me hoe ze het doen en wat voor instellingen op camera(d300) en flitser ( sb-800)
How to do??
Hoor graag
- M.Oorthuis
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Re: externe flits en high speed
Lijkt mij dat dat ook wel wordt uitgelegd toch 

http://www.oorthuisfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
M Oorthuis,
Thanks voor uw reactie. U schrijft dat dit ook wel wordt uitgelegd....
Ik kan het misschien over het hoofd hebben gezien of niet hebben gehoord. Ook is mijn engels niet bijzonder. Heb de dvd nogmaals terug gespoeld ( ik geloof voor de 4-de keer) maar kan het niet vinden
Nogmaals ,,,Misschien heeft u gelijk , maar kan het niet vinden, dus zou u of iemand anders het me kunnen uitleggen en aangeven
BVD
Thanks voor uw reactie. U schrijft dat dit ook wel wordt uitgelegd....
Ik kan het misschien over het hoofd hebben gezien of niet hebben gehoord. Ook is mijn engels niet bijzonder. Heb de dvd nogmaals terug gespoeld ( ik geloof voor de 4-de keer) maar kan het niet vinden

Nogmaals ,,,Misschien heeft u gelijk , maar kan het niet vinden, dus zou u of iemand anders het me kunnen uitleggen en aangeven
BVD
- gijs sandberg
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Beste N,
Heb je het D300 handboek, pagina's 294 en verder, erop nagelezen?
Groeten, GIjs
Heb je het D300 handboek, pagina's 294 en verder, erop nagelezen?
Groeten, GIjs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
-
Laatst gewijzigd door nikonshooter op ma feb 01 2010 5:00 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Zet je camera aan en scroll in het menu naar E1. Zet deze op 1/320 (auto FP) en bevestig met OK

Ga weer naar je menu en scroll met de multi-selector knop naar Bracketing/Flash

Kies E3 Build-in flash

Kies Commander mode

Stel je flitser als TTL zoals hier weer gegeven. Je build in zal de Master worden,je SB-800 de slave

Klap je interne flitser op zodat deze de commando's aan de SB-800 kan geven.
Instellen van je SB-800:
Houd de Select knop ongeveer 2 seconde ingedrukt totdat het custom menu verschijnt

Druk op multi selector knop naar rechts net zolang totdat je de wireless flash vindt

Zodra je op de wireless flash icoon staat, druk je op de select toets en scroll je naar remote

Selecteer remote en druk wederom op de select toets (minimaal 2 seconde indrukken

Je bent nu klaar om wireless te flitsen. Pas wel op dat je het kanaal en de groep juist hebt ingesteld.Nu zet je de D300 op S voorkeur of Manueel en kies je een sluitersnelheid van 1/320. En dan, flitsen maar.
Hope this helps,
ALE
Btw, wordt snel lid van deze club. Afgelopen zaterdag hebben we een flits middag gehad waar deze materie heel duidelijk werd uitgelegd.......

Ga weer naar je menu en scroll met de multi-selector knop naar Bracketing/Flash

Kies E3 Build-in flash

Kies Commander mode

Stel je flitser als TTL zoals hier weer gegeven. Je build in zal de Master worden,je SB-800 de slave

Klap je interne flitser op zodat deze de commando's aan de SB-800 kan geven.
Instellen van je SB-800:
Houd de Select knop ongeveer 2 seconde ingedrukt totdat het custom menu verschijnt

Druk op multi selector knop naar rechts net zolang totdat je de wireless flash vindt

Zodra je op de wireless flash icoon staat, druk je op de select toets en scroll je naar remote

Selecteer remote en druk wederom op de select toets (minimaal 2 seconde indrukken

Je bent nu klaar om wireless te flitsen. Pas wel op dat je het kanaal en de groep juist hebt ingesteld.Nu zet je de D300 op S voorkeur of Manueel en kies je een sluitersnelheid van 1/320. En dan, flitsen maar.
Hope this helps,
ALE
Btw, wordt snel lid van deze club. Afgelopen zaterdag hebben we een flits middag gehad waar deze materie heel duidelijk werd uitgelegd.......
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters
Beste M Oorthuis, Gijs Sanberg, ALE Allen erg bedankt voor jullie hulp Met name ALE heeft er erg veel werk van gemaakt . Thanks!!
Het is me geheel duidelijk.
Blijft echter nog een volgende vraag....Sorry......
Met de flits op de body kun je met FP flitsen op een veel hogere sluitersnelheid.
Kan dat ook met de flits extern???
Hoor graag
BVD
Het is me geheel duidelijk.
Blijft echter nog een volgende vraag....Sorry......
Met de flits op de body kun je met FP flitsen op een veel hogere sluitersnelheid.
Hoor graag
BVD
Beste mensen, Wellicht ten overvloede, maar ik stuitte laatst op een podcast van D-Town TV waar Scott Kelby en Matt Kloskowski met Nikon apparatuur een aantal zaken heel duidelijk uitleggen. Ik heb er nu zo'n 22, waaronder een podcast waarin de externe flitsopties worden uitgelegd. Kortom aanbevolen!
Ja hoor, dat maakt bij Nikon geen verschil of je op de camera of los van de camera flitstNikon schreef:Met de flits op de body kun je met FP flitsen op een veel hogere sluitersnelheid.
Suc6,
ALE
Ale, Thanks voor je snelle reactie.
Heb gemerkt dat hij in de S mode niet verder gaat dan 1/320 s
What to do??
Grusse
Heb gemerkt dat hij in de S mode niet verder gaat dan 1/320 s
What to do??
Grusse
Zet in de commander mode de build in eens op mode --. Die twee streepjes betekend dat de interne flitser uit staat. Let op, hij geeft nog wel licht af waardoor het lijkt dat hij flitst echter dat zijn de stuur flitsen. Ik zal anders de handleiding in moeten duiken om te zien of de D300 ook op hogere snelheden kan werken indien de interne flits de commander is. Kijk anders een wat er gebeurt indien je je SB-800 op de camera plaatst. Gaat de sluitertijd dan wel verder omhoog? Mijn camera bezit geen interne flits dus ik heb dat "probleem" niet.
ALE
ALE
- ArendV
- Forumlid
- Contacteer:
Dat is de oplossing, als je de interne flitser echt laat meeflitsen is FP niet mogelijk en kun je geen snellere sluitertijd dan 1/320s instellen (de interne flits kan in FP mode dus wel als commandor maar niet als flitser werken).ALE schreef:Zet in de commander mode de build in eens op mode --.
Groeten - Arend / flickr
"Basically in Photography there are just two controls, one is where you stand and one is when you push the button" - David Hurn
"Basically in Photography there are just two controls, one is where you stand and one is when you push the button" - David Hurn