Hoi,
Nu ik eindelijk van baan gewisseld ben (wat een gedoe zeg tijdens de crisis!) en het zakenreizen gelukkig veel minder is geworden kan ik eindelijk meer tijd aan mijn hobby besteden.
Ik heb in april 2008 een D80 gekocht en gebruik die best wel veel. Ook tijdens het (zaken)reizen in de afgelopen periode heb ik hem vaak meegepakt. Het fotograferen met de D80 gaat wel beter dan in het begin maar het lijkt wel of ik de laatste tijd niet meer verbeter. Ik mis een beetje de intuïtieve relatie die ik met mijn vorige camera had (Fuji S7000). Daarmee kon ik veel gemakkelijker de onderwerpen benaderen en vastleggen zoals ik ze zag en wilde laten zien. Dat “oude”niveau zou ik nu weer willen behalen maar dan wel met die prachtige D80!
Aangezien ik nooit een fotografie cursus gedaan heb vermoed ik dat het gebrek aan technische kennis mijn remmende factor is. Ik vond de techniek(ratio) altijd minder interessant dan het zien(emotie) van een goede foto. Die mening blijf ik houden maar aangezien de resultaten nu tegen blijven vallen moet ik toch maar eens aan een “back-to-basic” cursus gaan beginnen.
Het liefste doe ik dat natuurlijk samen met andere Nikon (D80/90) gebruikers. Zo leer ik veel beter de instellingen en menu structuur onder de knie te krijgen. En… als het niet te veel gevraagd is in Breda of omgeving.
Dus kan iemand me een tip geven…?
Mocht het nou zo zijn dat alle cursussen veel verder in het land zitten dan wil ik graag andere “NCN-ners” in Breda e.o. oproepen. Misschien dat we dan samen iets kunnen gaan organiseren.
Ik hoor graag van jullie!
Harold
Cursus fotografie Breda?
- Jolanda
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Re: Cursus fotografie Breda?
Hoi Harold,
via Melanie Rijkers (www.MeRy.nl) kun je in Breda een cursus volgen. Heb ik ook gedaan.
Groeten,
Jolanda
via Melanie Rijkers (www.MeRy.nl) kun je in Breda een cursus volgen. Heb ik ook gedaan.
Groeten,
Jolanda
click voor mijn foto's op flickr.
Ik heb me deze week aangemeld voor een basiscursus bij Beeldcentrum in Zundert, cursus begint in maart. Ben erg benieuwd.
Na een leuk gesprek met Melanie Rijkers heb ik mij gisteren aangemeld bij Artstudio 23 (MeRy / Melanie Rijkers & Hans van Nunen) voor de fotocursus op de Donderdagavond. Ik heb er zin in en ben heel benieuwd naar de resultaten.
Groeten, Harold
Groeten, Harold
- Jolanda
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Harold,
daar zul je veel plezier gaan hebben. Doe haar de hartelijke groeten van mij!
Jolanda
daar zul je veel plezier gaan hebben. Doe haar de hartelijke groeten van mij!
Jolanda
click voor mijn foto's op flickr.