Hi Leon,
Erg aardig van je pa dat je z'n camera mocht lenen! Met oefenen word je steeds beter.
foto 1:
Kan me voorstellen dat deze boom je aandacht trok, hij is tenslotten nog maar half heel. Er vallen me twee dingen op aan de foto; 1) de horizon is niet recht; probeer wanneer je foto's maakt altijd te letten op de horizon, deze moet je voor het mooie altijd recht proberen te houden. 2) de bewegingsonscherpte, weet niet welke instellingen je gebruikte maar het lijkt toch een tandje onscherp.
foto 2;
Tsja, een paar takken die niet helemaal tip top scherp zijn, kan hier verder weinig aan toevoegen
foto 3; dat is een mooie poging voor een closup, helaas heb je wel een stuk van de foto scherp weten te maken (het stuk hout link van de zwam) echter had juist in deze compositie mooi geweest als de zwam scherp was geweest. Eventueel zou je het onderwerp niet kunnen centreren, maar dat is niet storend op de foto. Qua belichting en kleuren vind ik dit de beste van je serie.
foto 4 en 5; een knop aan een takje, wel mooi met de
DOF gespeeld maar de foto helaas niet scherp. Waarbij nummer 5 er een blauwige waas over de foto hangt.
Hoop dat je er wat mee kunt en blijf vooral oefenen!
Evert