Deze gebruik ik nu allen op een Nikon D300 maar ik wil het eens helemaal omgooien. Ik ben het beu om een zware tas mee te sjouwen waar deze lensen en andere meuk in zitten en wil terug naar de 'roots'

Ik zou wel een D700 willen hebben, maar qua kosten gaat dit niet lukken. Ik zat nog te denken om over te stappen naar een Canon 5D met een setje primes, maar dit moet ik nog even bekijken of dit haalbaar is.
Waar ik de cam alleen voor zal gebruiken is landschappen, natuur en reisfotografie. Kleine handzame lenzen lijkt me tegek, een Voigtlander Ultron 40mm pancake lijkt me een mooie toevoeging, maar ik weet niet of 40mm wel aan te raden is.
Ik heb in Lightroom gekeken welke lenzen is het meest gebruik en dat zijn de 12-24 en de 28-70. Ik wil hierdoor de 50mm blijven houden (of ruilen voor de 40mm pancake). Een 85mm 1.8 zou ik ook graag willen hebben dus die komt ook op de lijst.
Kan iemand tips geven welke primes is het best kan nemen! Ik kies het liefst voor wat oudere modellen die bijv. 2e hands een mooie prijs hebben of nieuw ook een mooie prijs hebben

Alvast bedankt.