Deze foto is deels wat maf, omdat Skippy met zijn broekspijp omhoog in dunne kleren op een hele snelle motor zit, terwijl er een klein meisje langs fietst, die zichtbaar veeeel sneller is:

Kan ik me wel in vinden.roel schreef:... Zijn motto is: het doel van de foto bepaalt de compositie, waarvoor je afhankelijk van het soort foto een strategie hebt.
En een fantastisch model om mee te werken!Myriad schreef:Besef nu pas dat 't 'jochie' in de goal Skippy was.
After a long morning walking through the rubble of a bombed Beirut and documenting people returning to what was left of their homes, Platt saw the red convertible out of the corner of his eye and had only a few seconds to capture the moment.
Ik ben niet op deze workshop geweest vanwege verjaardag dochter, 7 februari, maar deze foto staat zeker in mij hoofd gegrifd.Myriad schreef:We zagen vanmiddag een crop van deze foto ... (en het meisje in het midden ... nadat 1/4 van de fotobreedte er rechts is afgecropt).
Kun je zien wat croppen doet, en hoe beroemde fotojournalistieke foto's al dan niet gemanipuleerd zijn en in ons geheugen staan.
Hier de originele foto van o.a. (Phan Thi) Kim Phúc, door AP reporter Nick Út:
Hoezo gemaipuleerd? ik begrijp je stelling niet.Myriad schreef:We zagen vanmiddag een crop van deze foto ... (en het meisje in het midden ... nadat 1/4 van de fotobreedte er rechts is afgecropt).
Kun je zien wat croppen doet, en hoe beroemde fotojournalistieke foto's al dan niet gemanipuleerd zijn en in ons geheugen staan.
Hier de originele foto van o.a. (Phan Thi) Kim Phúc, door AP reporter Nick Út:
Een origineel dat rechts kleiner is dan een bewerkte ...george013 schreef:Ik heb de originele opgespeurd ...
Ze kunnen het leuk vertellen; wie heeft deze foto dan gemaakt? (ik houd het maar op niet de hele waarheid vertellen):george013 schreef:Als je de about the image leest, vraag je je af wanneer hij deze foto heeft genomen.
Stelling: 'Het is not done om foto's gebruikt in journalistiek te croppen.'KVP schreef:ik begrijp je stelling niet.