de redged tsa-428 of de tsc428

Discussies over statieven
Plaats reactie
jeroen67

de redged tsa-428 of de tsc428

Bericht door jeroen67 » di feb 09 2010 2:06 pm

ik ben bezig om mijn eerste statief te gaan kopen.
om een een of andere reden is mijn voorkeur gevallen op het merk redged.
ik kreeg toch een warme indruk van de verkoper over dit merk wat in vergelijking met andere duurdere merken, betaalbaar is met dezelfde kwaliteit. :?:
het gaat hier om de tsa-428 of de carbon versie tsc-428 excl balhoofd rt-2.(kost 65,= extra)
het verschil tussen deze twee statieven, is een prijs verschil van ongeveer 120,= euro, en een draag gewicht van 4kg, travel gewicht van 0,5kg.
tsa-428 gewicht 1,7kg draaggewicht 8kg
tsc-428 gewicht 1,2kg draaggewicht 12kg
rt-2 balhoofd draaggewicht 10kg.
ik heb een Nikkon d-90 met een tamron lens 18/250. en een sb-600 flitser.

welke voordelen heb ik met een carbon statief?
is een bal-hoofd een goede keuze??
wie wil en kan mij een goed advies geven, het is toch een hoop geld voor mij.

Jeroen

Hans Braakhuis
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Re: de redged tsa-428 of de tsc428

Bericht door Hans Braakhuis » di feb 09 2010 3:48 pm

Een voorbeeld

tsa-428 gewicht 1,7kg draaggewicht 8kg

je camera 1 kilo
je objectief 1 kilo
flitser tellen we maar niet mee
samen keer 3 is 6 kilo, dat is onder het maximaal draaggewicht en dus zal het statief stabiel zijn.

andere formule
2 kilo start gewicht
1 kilo voor elke 100 mm, op DX. Maakt jouw 250 tot 2,5 kilo keer 1,5 (crop) = bijna 4 kilo
samen dezelfde 6 kilo, maar dat zal het gewicht moeten zijn van je statief en kop of balhoofd. Voor carbon mag je er dan 1 kilo afhalen. Met een eigen gewicht van 1,7 kilo zit je dan ver onder de norm.

Als een verkoper warm wordt zegt dat soms wat over de winst die er te behalen is.

Lees eens:
http://www.dslr.nl/?cat=reviews&id=1534
(Waar wij ooit eerder hebben geschreven dat de imitatie statieven (bijna) net zo goed waren als de
duurdere Gitzo's, nemen we dat nu volmondig terug)

of http://home.kpn.nl/braak117/Statieven.pdf

luc
Forumlid
Forumlid

Re: de redged tsa-428 of de tsc428

Bericht door luc » di feb 09 2010 6:03 pm

Als je naar je budget moet kijken kun je ook gaan voor de Basalt serie van Gitzo.
Over het algemeen is het ietsje zwaarder dan het Gitzo Carbon maar je hebt wel alle andere voordelen van een echte Gitzo. Ik heb zelf laatst een GT 2941 (oude Basalt serie Het nieuwe model is de GT 2840C) aangeschaft en dat bevalt me gewoon heel erg goed.

Ik wilde een wat steviger maar wel draagbaar statief hebben en dat is met dit type aardig gelukt.

Een ballhead is zeker een goed idee. RRS is dan wel het aan te raden merk als het echt goed moet zijn, maar ook daar hangt weer een Zeer pittig prijskaartje aan.

Ik heb zelf een Feisol ballhead aangeschaft en die bevalt ook erg goed het heeft een erg goed werkend systeem om de frictie mee in testellen.
Afbeelding
Afbeelding
Het Feisol balhoofd op de GT 2941
Life is like A camera Lens.
Focus only on wath's inportant
and you will capture it perfectly
flickr

Plaats reactie

Terug naar “Statieven”