NK Rallycross 1st Round

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
SwederD70
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

NK Rallycross 1st Round

Bericht door SwederD70 » do apr 26 2007 10:13 pm

Bijna twee weken geleden alweer, eerste wedstrijd van het Nederlands kampioenschap rallycross op het Eurocircuit Valkenswaard. Voor mij de aftrap van een nieuw seizoen autosport fotografie!
De 70-200 kon weer aan de bak incl. TC-20EII, mooi warm weer, wel op het eind zon tegen…

1. Zo…weer wakker na een winterslaap, raceauto’s gaan hard! Voor je het weet zijn ze voorbij :shock:
Afbeelding

2. Da’s mikken, precies midden op de streep!
Afbeelding

3. 2 Achter elkaar….-> close racing
Afbeelding

4. Een van de weinige dames in het startveld….ze ging erg goed…alleen met nog 1 ronde te gaan werd ze overmoedig en gleed ze de zandbak in.
Afbeelding

5. En dan je vriendje na zo'n schuiver ook nog zo gek krijgen om je auto te wassen….(tja meisjes he…die weten hoe ze dat moeten aanpakken)
Afbeelding

6. Persoonlijk de mooiste van die dag, de ‘bokeh’ van de achtergrond vind ik erg passend!
Nikkor 70-200mm f/2.8 VR + TC20EII; f=300mm | 1/250s | f/5.6 | ISO200
Afbeelding

7.
Afbeelding

8. Nog wat bruut geweld van de finale die dag!!! 500pk door de bocht jagen!!
Afbeelding

9. Het ging erop! 5 ronden lang, bij iedere doorkomst was 1 concurrent minder. Ofwel ‘zachthandig’ de zandbak ingeduwt, ofwel een achterwiel dat eraf liep, of stukken met de auto…..
Afbeelding
Niet Ziet Jij Wat Zie Zie, Ik Ik

https://www.flickr.com/photos/roder16078/

Paul Demo

Bericht door Paul Demo » do apr 26 2007 10:25 pm

Echt fantastisch mooie foto's zeg. Zal ook eens een race opzoeken om wat te schieten.

olle_griese
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door olle_griese » do apr 26 2007 10:31 pm

Samen met het commentaar erg boeiend, wat mij betreft mag je hier vaker foto,s van plaatsen.
Je kunt beter een briljante foto van een saaie gebeurtenis maken dan een saaie foto van iets opzienbarends

GdP

Bericht door GdP » do apr 26 2007 10:58 pm

Mooie foto's Sweder!

Alleen jammer dat nr. 7 in zwart/wit is.

Gerrit

SwederD70
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door SwederD70 » vr apr 27 2007 9:30 am

Thanks!

Foto 1 en 2 zijn geen meetrekkers geweest…(te makkelijk met 1/5000s). Maar gewoon toestel recht vooruit houden en op het juiste moment 'klik'! Best wel leuke oefening. Je moet dus iets voordat de auto in je kader verschijnt al afgedrukt hebben; ontspanvertraging!
Druk je af als je iets in je kader ziet dan ben je dus al te laat! (foto 1) Dus dat is met twee ogen open fotograferen en met je rechter langs de zoeker kijken wanneer er een auto aankomt. Of op gehoor…steeds aanzwellender
Volgende keer proberen om een ‘omgekeerde meetrekker’ te maken, d.w.z achtergrond scherp en een wazige auto. Camera stil houden en een lange sluitertijd.
Ehm toch wel de uitdaging en rode draad oefening voor mij van dit jaar.

Nr.7 is noodgedwongen naar z/w omgezet. In kleur was bij deze een drama.
Ik had de zon in de namiddag op deze positie bijna tegen (op 5 uur links van me).
Het dak op de achtergrond is vet overbelicht en de voorgrond erg donker, geen kleur in te krijgen. Met shadow&highlight is het erg op te lichten, maar ruis en lelijke kleuren komen dan naar boven, in z/w is het nog enigzins acceptabel.
Ik heb hem eigenlijk bewaard om het duimpje rechts!

20 Mei is de volgende ronde op het Eurocircuit
Komen dit jaar zeker nog wel meer foto’s…. ;-)
Niet Ziet Jij Wat Zie Zie, Ik Ik

https://www.flickr.com/photos/roder16078/

Cees
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Cees » vr apr 27 2007 9:40 am

Lekkere actie!

Groet, Cees :D
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN