Manhattan in de avond (+update)

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
rovinge

Manhattan in de avond (+update)

Bericht door rovinge » di feb 09 2010 8:34 pm

Onlangs tijdens een business trip naar New York en Philadelphia een avond langs de Hudson gestaan om avond/nachtfoto's te maken van Manhattan. Had een FX body, drie objectieven en mini-statief meegenomen om me niet hoeven vervelen als je daar een weekend moet blijven...

Mooi droog en zonnig die dag, maar stervenskoud. Van te voren via Google Maps een goeie plek langs de Hudson uitgezocht en gekeken hoe laat die dag de zon zou ondergaan. Tijdje langs de kant gestaan: koude en het waaide ook nog erg hard; afijn, een uur later verkleund in de auto terug naar het hotel.....

Deze twee foto's heb ik met de Sigma 50/1.4 op de body zitten. Verdere info in de EXIF.

Meteen maar een update: foto's 3 & 4 toegevoegd. Was vanavond toch lekker bezig.....
Foto 3 gemaakt met de 14-24/2.8 (prachtlens is dat); foto 4 eerder op de avond gemaakt met het laatste zonlicht, gewoon uit het handje met de 70-200VR1 op ISO3200, getuige de lekkere korrel in de lucht.

Roel

1. Midtown Manhattan
Afbeelding
2. Downtown Manhattan
Afbeelding
3. Downtown Manhattan Two
Afbeelding
4. Midtown Manhattan Two
Afbeelding
Laatst gewijzigd door rovinge op di feb 09 2010 11:08 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Cees
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: Manhattan in de avond

Bericht door Cees » di feb 09 2010 8:37 pm

Heel mooi en een indrukwekkend geheel.
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

Robin
Forumlid
Forumlid

Bericht door Robin » di feb 09 2010 8:38 pm

Echt gave foto's :D :D
Greetz... Robin

It's nice to be important, but it's more important to be nice.

CuttingStorm

Bericht door CuttingStorm » di feb 09 2010 9:05 pm

Geweldige plaat en een geweldige stad! Die skyline brengt goede herinneringen terug :)

roes
Forumlid
Forumlid

Bericht door roes » di feb 09 2010 9:37 pm

Akelige mooie foto's Roel. 8)

groeten Jos
D300 / MB-D10 / D60 / AF-S NIKKOR 18-200 mm VRII / 10-24 mm / 17-50 mm F/2,8 VC / AF-S Nikkor 70-300 mm VRII / SB 700 / Manfrotto statieven

Frans Keijzers
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Contacteer:

Bericht door Frans Keijzers » di feb 09 2010 9:50 pm

2 top foto's
Groet, Frans

Nikon D80 - Nikkor AF-S DX 18-70mm F/3.5-4.5 G IF - Nikkor 50mm AF F/1.8 D - Sigma 70-200mm F2.8 APO EX DG MACRO II HSM Nikon
http://www.franskeijzers.com

ALE
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door ALE » di feb 09 2010 10:10 pm

Dit zijn ze helemaal Roel. Klasse foto's, mooi van kleur. Chapeau,

ALE
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters

JacTrum
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****

Re: Manhattan in de avond (+update)

Bericht door JacTrum » di feb 09 2010 11:24 pm

Allemaal mooi, maar 2 en 4 net even iets mooier.
Nikon D700 / Nikon 1.4/50 / NikonAF-S Nikkor 24-70mm 2.8 G ED / Nikon AF-S Nikkor 70-200mm 2.8GII / Micro Nikkor 2.8/105G ED / Nikon Speedlight SB910

strangeartefact
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door strangeartefact » wo feb 10 2010 12:01 am

Ik zag thread title en dacht, of heel mooi of valt tegen.....

......onder de indruk, erg fraai. De moeite die je gedaan hebt valt ook voor je zelf denk ik in het niet als je het resultaat bekijkt.. toch?

Grts!
Bijna leeg hier....

Braggus

Bericht door Braggus » wo feb 10 2010 7:14 am

Stuk voor stuk mooie foto's. Daar heb je wel wat moeite voor over. Ik zal daar deze zomer ook staan. Nog tips?

Mvgr,

Henk

CuttingStorm

Bericht door CuttingStorm » wo feb 10 2010 9:16 am

@Braggus

Als het even kan een groothoeklens! Ik had de keus gemaakt om alleen mijn Tokina 12-24 en de Nikkor 50mm mee te nemen. Okey ik kwam op het water wel het telebereik te kort, maar in de stad heb ik constant de groothoek erop gehad.. Dit ivm de hoge gebouwen ;)

Andere tip, een keer 's ochtends vroeg richting Central Station gaan, dus zo rond de tijd dat de stad ontwaakt (niet dat NY ooit slaapt).. Ik hoop zelf ook weer snel terug te gaan! Heerlijke stad

M.Oorthuis
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door M.Oorthuis » wo feb 10 2010 9:41 am

Tsja, het onderwerp is fantastisch, maar je qua foto's vind ik ze niet zo spectaculair.

De eerst heeft links geen einde en eindigt rechts met een afgekapt hoog gebouw.
De tweede idem links weer een afgekapt hoog gebouw, waarom snij je je foto niet precies in een laag gedeelte?
De derde is te ver weg en er staat een stuk voorgrond op wat totaal geen toegevoegde waarde heeft aan de foto.
De vierde vind ik de minste ook vanwege de ruis.
http://www.oorthuisfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Braggus

Bericht door Braggus » wo feb 10 2010 10:33 am

CuttingStorm schreef:@Braggus

Als het even kan een groothoeklens! Ik had de keus gemaakt om alleen mijn Tokina 12-24 en de Nikkor 50mm mee te nemen. Okey ik kwam op het water wel het telebereik te kort, maar in de stad heb ik constant de groothoek erop gehad.. Dit ivm de hoge gebouwen ;)

Andere tip, een keer 's ochtends vroeg richting Central Station gaan, dus zo rond de tijd dat de stad ontwaakt (niet dat NY ooit slaapt).. Ik hoop zelf ook weer snel terug te gaan! Heerlijke stad
Dus een objectief er bij kopen. Heb nu alleen een 18-55 en een 55-200.

Thanx voor de tips, zal er rekening mee houden. Tijd genoeg want we hebben een paar nachten erbij geboekt.

Mvgr,

Henk

rovinge

Bericht door rovinge » wo feb 10 2010 10:37 am

Genoeg tips voor Manhattan!

Gaat ie:

Midtown Manhattan
- Times Square, zowel overdag als ’s nachts. Gewoon een of twee uur op het plein rondhangen en kijken. Kunt er ook tot diep in de nacht winkelen….Leent zich uitermate voor nachtfotografie, maar het kan daar erg druk zijn.
- Fifth Avenue, winkelstraat. Straatfotografie, juist ook als het regent!
- Central Station (zoals Cuttingstorm al aangaf). Eerst rustig lekker rondhangen en kijken… Kijk ook eens naar het plafond.
- Omgeving Penn Station, Madison Square Garden; B&H fotowinkel ;-)
- Central Park. Huur een fiets en doe een rondje park; onderweg stoppen bij Guggenheim Museum en Museum of National History. Lunchen bij een van de eettentjes in het park. Weer moet goed zijn, uiteraard. Aanrader is om dit in het weekend te doen; dan zijn de New Yorkers ook in het park.
- Apple shop op 5th ave. bij ingang Central Park.
- Empire State Building voor 9 uur ’s ochtends om drukte en rijen te vermijden. Is vanaf 8 uur ’s ochtends open.
- Intrepid Sea-Air-Space museum. Vliegdekschip langs de Hudson met allemaal vliegtuigen (inclusief Concorde)
- NY Waterways ferry tour. Boottocht om Manhattan heen, vanaf de Hudson langs het Vrijheidsbeeld door naar het VN gebouw.

Downtown Manhattan

- Gratis pont naar Staten Island nemen, en weer terug. Vertrekt van de kop van Manhattan naar Staten Island, en vaart langs het Vrijheidsbeeld. Ga voor de grotere oranje pont; daar kan je ook aan de zijkant buiten staan. Bij de kleinere moet je zorgen dat je als eerste aan boord gaat, en dan snel doorlopen naar het andere eind, zodat je op de voorkant buiten kan staan.
- Terug vanaf de pont wandelen door Battery Park – naar Wall Street – om Ground Zero heen – naar South Street Seaport (winkels, eettentjes) lunchen op de foodcourts. Uitzicht op Brooklyn Bridge. Daarna over Brooklyn Bridge lopen en weer terug (of tot halverwege…).
In Battery Park is een gedenkteken waar de Hollanders aan land kwamen (met Nederlandse tekst). Aan de achterkant van Ground Zero (kant van de Hudson) heb je vanuit de WTC torens een mooi overzicht over het bouwterrein. Overigens is hier niet veel meer te zien….
- Lopen door de wijken Chinatown en Little Italy naar Soho. Little Italy is overigens weinig meer van over, maar een goed punt om ’s middags te lunchen. Eventueel nog door naar Greenwich Village. Kijk vooral ook omhoog!

Buiten Manhattan
- Woodbury Common Premium Outlets; Ongeveer 400 Outlet winkels; Ben je zeker halve dag mee zoet; Met een groep is het interessanter om een auto te huren ipv. met de bus. Buskaartje vanuit Manhatten is redelijk prijzig…
- Naar de kop van Rhode Island en weer terug. Hier kom je langs de Hamptons, wat het vakantie/weekend omgeving van de New Yorkers is. Auto nodig, ben je zeker een hele dag mee kwijt.
- Hetzelfde, maar dan naar beneden, naar het zuidelijkste puntje van New Jersey. Eerst over de I-95 naar Port May, en dan langs de kust omhoog langs de vele vakantiehuizen. Bij Altantic City weer terug naar NY. Ook hier auto nodig, en de hele dag voor plannen, mits het niet te druk is.

En zo is er nog véél meer. In Manhattan is alles goed te doen met de Metro; dit is ook de goedkoopste manier.

Roel

Braggus

Bericht door Braggus » wo feb 10 2010 10:59 am

rovinge schreef:Genoeg tips voor Manhattan!
Wow, thanx! Hier kan ik wel iets mee :D

Groet,

Henk

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”