Transmitter

Discussies over flitsers
Plaats reactie
Giovanni

Transmitter

Bericht door Giovanni » di feb 09 2010 4:25 pm

Ik heb hier een D3s in gebruik met een RF-604d transmitter er op. Kan ik daarmee mijn SB600 triggeren? Het lukt me niet. Ik kan de receiver niet op de flitser aansluiten. Op mijn D80 kan ik op de commander-stand wel de SB600 op afstand laten afgaan.

Léon Obers
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****

Re: Transmitter

Bericht door Léon Obers » di feb 09 2010 4:34 pm

Giovanni schreef:Ik kan de receiver niet op de flitser aansluiten.
Ook niet met wat koppelstukjes, stekkertjes en bijv. een middencontact schoentje?
Als dat niet lukt, kijken wat Falcon Eyes nog verder aan receivers heeft met andere aansluitingen die wel passen.
Het aansturen vanuit de D80 op de commander-stand is op een totaal ander principe gebaseerd dan van je transmitter.
Dus dat kun je niet met elkaar vergelijken, werkt niet.
Vriendelijke groet, Léon Obers

gijs sandberg
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door gijs sandberg » di feb 09 2010 6:04 pm

Beste G,
Kan je toelichten wat een ... transmitter is?
Bij Nikon ken ik die code niet.
Een sb-600 kent enige beperkingen, die leiden tot de lage prijs tov een sb-800 en andere flitsers die een ingebouwde slaaf-sensor en kabel-aansluitingen hebben...
Wellicht kan een flitsschoentje met kabel-aansluiting, als de AS-15 enige uitkomst bieden.
Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)

weimaraner
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door weimaraner » di feb 09 2010 7:24 pm

Ik ken het euvel - heb zelf een D300 met SB600 en dezelfde zender/ontvanger (RF604d). Omdat je sb600 geen PC contact heeft kun je daar de ontvanger niet inpluggen. Je kunt dit oplossen door een los flitsschoentje met kabeltje te kopen. Ik heb deze: http://www.hama.co.uk/portal/searchSele ... rchMode*1/

Moet wel zeggen dat ik nog wel eens last had van misfires omdat het contact blijkbaar niet optimaal werkte. Heb inmiddels Cactus V4 zender+ontvangers aangeschaft en omdat die ontvangers zelf een flitsschoentje hebben waar je de flitser inschuift is dat een stuk betrouwbaarder (althans bij mij).

Giovanni

Bericht door Giovanni » wo feb 10 2010 10:20 am

Dank je voor de reacties, jullie hebben me goed geholpen.

Plaats reactie

Terug naar “Flitsers”