Patrick schreef:KvP schreef:Sterke beelden Patrick
vooral 2 en 5 springen eruit, bij foto 2 zijn de mensen makkelijk weg te clonen.
Dank je.
Dat is wel een idee inderdaad; had ik geen aandacht aan besteed. Moet ik wel even Capture NX verlaten ben ik bang, want daar gaat het niet in lukken; Capture is vaak wat eigenzinnig in het selecteren van een bron voor het materiaal. Maar wellicht valt het mee.
Ik heb foto 2 even onder handen genomen. Een van de personen (rechts) kreeg ik er redelijk uit (niet echt super goed gelukt eerlijk gezegd), de rest vond ik te lastig, en heb ik dus maar laten zitten. Achteraf gezien leek de foto me ook wat erg geel, dus dat is gecorrigeerd. Omdat ik toch al in Photoshop zat, heb ik ook gelijk het perspectief grotendeels gecorrigeerd. Ik denk dat het beter is zo...
Ik moet de volgende keer iets beter in het midden gaan staan/mikken. Nu kan ik het altaar alleen in het midden krijgen door iets weg te croppen dat ik niet missen wil, of de beeldverhouding veranderen. Maar zelfs dan blijf je het zien.
P.S. Ik heb de originele foto vervangen, anders geeft dat rommel op m'n site. Meestal kopieer ik ze even naar mijn Photobucket account en link ik ze daarvandaan. Dat had ik hier niet gedaan. Eigenlijk niet handig.
2.