Hulp gevraagd ....

Discussies over groothoek zoomobjectieven zoals de 17-35 mm of 12-24 mm
Brenzef
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: Hulp gevraagd ....

Bericht door Brenzef » do feb 04 2010 3:49 pm

HH nikon schreef: Niet vergeten; daar komt -bij kopen in New York in de winkel- dan wel nog bijna 9% aan tax bij... dan scheelt het nog "maar" 5 tientjes met hier in de winkels...(en theoretisch de kans dat je bij terugkomst bij de douane nog eens invoerkosten / BTW mag ophoesten).
Wordt nogal eens over het hoofd gezien bij vergelijken van prijzen.
Laat je het artikel opsturen naar een adres buiten de staat dan wordt die tax niet in rekening gebracht (maar krijg je natuurlijk weer te maken met verzendkosten en eventueel douane/invoerkosten)
Grtz, Hans
Salestax is in New York 4% en die heb ik reeds meegenomen :wink2:
http://www.taxadmin.org/FTA/rate/sales.html
Doos opsturen (of weggooien) en lensje gewoon in je tas doen en dan gaat het bij de douane ook prima....

GSAndré

Bericht door GSAndré » do feb 04 2010 4:26 pm

Jop schreef:Ik zit ook met hetzelfde dilemma, ben op dit moment aan het oriënteren voor een groothoek objectief. Na flink wat speurwerk blijven de Tokina 12-24 en Nikon 10-24 voor mij in de race. Ik denk dat het de Nikon wordt door de 2mm extra bereik. Heeft iemand daar ervaring mee of 10 mm een groot verschil maakt met 12mm?
Verschil tussen 10 en 12 mm kan je hier zien;
http://imaging.nikon.com/products/imagi ... /index.htm
Eerder heb ik hier al linkje aan gegeven met voorbeeld foto's van de 10-24.

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » do feb 04 2010 4:30 pm

AvanEijk schreef:Ik wil de "bekende" discussie tussen Nikkor en Tokina absoluut niet aangaan. :)
Maar om nu te stellen dat de bouwkwaliteit van de Tokina veel beter is dan de Nikkor durf ik gerust te betwijfelen... zelf ooit de Tokina aangeschaft maar deze de volgende dag al ingeruild voor de Nikkor-versie.
Dit ook omdat bij eventuele inruil de Nikkor meer waardevast is, naar mijn idee.

Er was op zich niks mis met de Tokina... maar de Nikkor voelt echt anders (naar mijn gevoel prettiger) aan durf ik te stellen.
Meestal ben ik het met je eens, maar ook ik vind hier de Tokina beter. Tokina kan gewoon heel goed een mechanisch goed werkend product afleveren. Ik heb in ieder geval nog nooit de behoefte gehad de Nikon 12-24 ervoor in de plaats te nemen.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

HH nikon
Forumlid
Forumlid

Bericht door HH nikon » do feb 04 2010 4:44 pm

Brenzef schreef:
HH nikon schreef: Niet vergeten; daar komt -bij kopen in New York in de winkel- dan wel nog bijna 9% aan tax bij... dan scheelt het nog "maar" 5 tientjes met hier in de winkels...(en theoretisch de kans dat je bij terugkomst bij de douane nog eens invoerkosten / BTW mag ophoesten).
Wordt nogal eens over het hoofd gezien bij vergelijken van prijzen.
Laat je het artikel opsturen naar een adres buiten de staat dan wordt die tax niet in rekening gebracht (maar krijg je natuurlijk weer te maken met verzendkosten en eventueel douane/invoerkosten)
Grtz, Hans
Salestax is in New York 4% en die heb ik reeds meegenomen :wink2:
http://www.taxadmin.org/FTA/rate/sales.html
Doos opsturen (of weggooien) en lensje gewoon in je tas doen en dan gaat het bij de douane ook prima....
De state tax mag dan 4% zijn, de totaal af te rekenen tax aan de kassa is bijna 9% omdat er (New York City) ook nog 4,875% county of local tax bijkomt.
$810 + 8,875% tax x 0,72 = 635 euro... Bij Konijn bv kost ie 689 .... "winst" 54 euri...
No Guts No Glory!

Brenzef
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

Bericht door Brenzef » do feb 04 2010 5:13 pm

Aha, die tax had ik even gemist.
Verschil is dan idd niet zo erg groot....

nita

Bericht door nita » vr feb 05 2010 8:20 pm

Hallo allemaal, ben twee dagen niet in de buurt van een pc geweest maar lees alle reacties met heel veel plezier en ben nog steeds bezig om te proberen een serieuze afweging te maken gebaseerd op wat ik hier allemaal lees, bekijk enz. ... geen makkelijke opgave voor een twijfelkont als ik ben ... denk dus nog even door :wink: Wanneer ik een beslissing gemaakt heb, dan ben ik van plan de lens hier te kopen al dan niet 2e hands. Wil gewoon 'compleet' richting NYC gaan en daar niet nog op zoek hoeven, zeker niet als ik lees dat het verschil in prijs zo weinig is. Maar bedankt voor het idee, want als het verschil aanzienlijk geweest zou zijn, dan was het zeker de tijd en moeite waard geweest....

Groetjes,
Nita

AvanEijk

Bericht door AvanEijk » zo feb 07 2010 11:09 am

Misschien een beetje laat...
Maar "Ome Ken" heeft hier een aardig vergelijk gemaakt. http://www.kenrockwell.com/tech/digital ... arison.htm

En voor de "Tokina-aanhangers": Ook hij vindt het een prima objectief! :D

Vriendelijke groet,

Bram

nita

Bericht door nita » di feb 09 2010 4:37 pm

Hallo allemaal, ik wilde even laten weten dat ik inmiddels de trotse eigenaar ben van de tokina 12-24mm. Forumlid Ree had er een in de 'aanbieding' en die heb ik van hem overgenomen. Mooie deal; hij blij en ik blij. Nogmaals bedankt voor jullie reacties en het meedenken.

Groetjes,
Anita

Jop
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Bericht door Jop » di feb 09 2010 4:59 pm

Gefeliciteerd met je aankoop! Nu ik nog zullen we maar zeggen :wink: LOL
Ik twijfel nog (steeds) tussen TokIna en Nikon. Ik werd ook gewezen op de Sigma 10-20, maar Sigma trekt me niet zo..
Voordelen van de Tokina: lichtsterkte (t.o.v. Nikon 10-24) en bouwkwaliteit.
Voordelen van de Nikon: bereik, liefde voor het merk :oops: en waardevastheid.

Nu vind ik het bereik bij een groothoekzoom het allerbelangrijkste, makkelijke keuze zou je zeggen. Ware het niet dat ik de lichtsterkte ook erg belangrijk vind (altijd handig in wat minder belichte ruimtes bijvoorbeeld).

Hoe kijken jullie hier tegen aan? En is er misschien iemand met ervaring met de Nikon 10-24 (hoe houdt die zich in situaties met minder licht?)?
| It all started with the Nikon D5000 18-55 |
|
www.jopsmeulders.nl |

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Contacteer:

Bericht door Patrick » di feb 09 2010 5:06 pm

Jop schreef:Voordelen van de Tokina: lichtsterkte (t.o.v. Nikon 10-24) en bouwkwaliteit.
Voordelen van de Nikon: bereik, liefde voor het merk :oops: en waardevastheid.
Van de Tokina ben je ook zo af als het moet hoor. Dat zie je maar weer aan Ree. De Tokina is terecht een heel populair objectief, en dat weten veel mensen.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Jop
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Bericht door Jop » di feb 09 2010 7:11 pm

Patrick schreef: Van de Tokina ben je ook zo af als het moet hoor. Dat zie je maar weer aan Ree. De Tokina is terecht een heel populair objectief, en dat weten veel mensen.
Mee eens, aan de andere kant zullen er ook veel tevreden gebruikers zijn van de Sigma 10-20 en Nikon 10-24 8) Misschien iets teveel opties genoemd, waar ik benieuwd naar ben, is wat zijn voor- en nadelen van de groothoekzooms als het gaat om verschillen in lichtsterkste en bereik? Wat weegt voor jullie zwaarder en waarom?
| It all started with the Nikon D5000 18-55 |
|
www.jopsmeulders.nl |

Marco

Bericht door Marco » di feb 09 2010 8:49 pm

nita schreef:Hallo allemaal, ik wilde even laten weten dat ik inmiddels de trotse eigenaar ben van de tokina 12-24mm. Forumlid Ree had er een in de 'aanbieding' en die heb ik van hem overgenomen. Mooie deal; hij blij en ik blij. Nogmaals bedankt voor jullie reacties en het meedenken.

Groetjes,
Anita
Goede beslissing, veel plezier ermee !

En in NY, vergeet het Guggenheim Museum niet......
Afbeelding

meer New York

nita

Bericht door nita » wo feb 10 2010 7:51 pm

WOW Marco, geweldige foto in het Guggenheim! Heb er nu helemaal veel zin in ... Mijn fototas staat al klaar :wink: Nu nog 'even' wachten tot april en ondertussen oefenen!

Plaats reactie

Terug naar “Groothoekzoom”