D300 of D700 aankoop, maar waar?
D300 of D700 aankoop, maar waar?
Beste forumleden,
Over twee maanden ga ik de stap maken om een andere body (D300,D700) en eventueel een andere lens aan te schaffen.
Ik kan het niet laten en maak me zelf helemaal gek door iedere dag weer op het internet te gaan hangen en opzoek naar info, informatie wat ik eigenlijk al weet, hahaha
Nu is het zo dat ik door de bomen het bos niet meer zie wat betreft een verkoop punt.
Mijn Nikon D5000, flitser en lenzen zijn bij cameraexpress gekocht en dan zou het logische zijn om daar ook de nieuwe body aan te schaffen, maar of dit ook het voordeligst is, ik weet het niet.
Zijn er mensen die voor mij een tip hebben.
Ik vindt het niet erg om er een stuk voor te rijden.
Alvast bedankt!
Over twee maanden ga ik de stap maken om een andere body (D300,D700) en eventueel een andere lens aan te schaffen.
Ik kan het niet laten en maak me zelf helemaal gek door iedere dag weer op het internet te gaan hangen en opzoek naar info, informatie wat ik eigenlijk al weet, hahaha
Nu is het zo dat ik door de bomen het bos niet meer zie wat betreft een verkoop punt.
Mijn Nikon D5000, flitser en lenzen zijn bij cameraexpress gekocht en dan zou het logische zijn om daar ook de nieuwe body aan te schaffen, maar of dit ook het voordeligst is, ik weet het niet.
Zijn er mensen die voor mij een tip hebben.
Ik vindt het niet erg om er een stuk voor te rijden.
Alvast bedankt!
Re: D300 of D700 aankoop, maar waar?
als je het niet erg vind om om te rijden, dan ga je toch naar de goedkoopste?
en als je de hoogte van de prijs niet zo belangrijk vind, en je een goed gevoel hebt over KE dan ga je daar toch naartoe?
En waarom je daar nu al druk over maken, als je hem pas over 2 maanden gaat halen? Relax!
en als je de hoogte van de prijs niet zo belangrijk vind, en je een goed gevoel hebt over KE dan ga je daar toch naartoe?
En waarom je daar nu al druk over maken, als je hem pas over 2 maanden gaat halen? Relax!
hahaha, ja je hebt gelijk!florist schreef:als je het niet erg vind om om te rijden, dan ga je toch naar de goedkoopste?
Maar is toch weer leuk een nieuwe aankoop!
Ik bedoelde met tip, eigenlijk ervaring met aankoop.
Mischien heeft iemand goeieervaring zowel verkoop als prijs.
rijd dan naar konijnenberg in Turnhout. Omdat het in Belgie is, krijg je een jaar extra garantie.
KE en konijnenberg schelen niet zo heel veel qua prijs, maar een jaar extra garantie is natuurlijk nooit weg.
KE en konijnenberg schelen niet zo heel veel qua prijs, maar een jaar extra garantie is natuurlijk nooit weg.
als je de laagste prijs zoek kan je eens kijken op tweakers.net (bij de pricewatch) of op kieskeurig.nl
Als je precies weet wát je wilt, dan lijkt mij de kennis van de verkoper niet zo belangrijk.
Service van de winkel speelt pas als er onverhoopt iets gebeurd met je camera.
Ik koop meestal mn spullen waar ze het goedkoopst zijn, en mocht er onverhoopt iets gebeuren dan zie ik het dan wel weer.
Er zijn naast KE natuurlijk een hoop grote(re) zaken; cameranu, cameraland, cameratools, fotokonijnenberg, foto booms, topdeals zeist enzovoort.
Ik ben bij allemaal geweest, en heb bij allen wel eens wat gekocht, maar ik moet zeggen dat het ook erg afhangt van wanneer je er naar toegaat (door de week vaak rustiger als weekenden), en welke persoon je helpt.
Tot op heden ben ik zeer tevreden over cameranu, cameraland en over konijnenberg, maar zoals ik al zeg is dat erg persoonlijk.
Mijn ervaring bij Booms, topdeals en kameraexpress was dat de verkoper niet erg geinteresserd was in voorlichting/spullen uit laten proberen, maar dat kan dus ook aan de verkoper/tijd dat ik er was liggen. Toen ik dat spullen kocht wist ik echter precies wat ik wou hebben, en ze waren op dat moment het goedkoopst.
Als je precies weet wát je wilt, dan lijkt mij de kennis van de verkoper niet zo belangrijk.
Service van de winkel speelt pas als er onverhoopt iets gebeurd met je camera.
Ik koop meestal mn spullen waar ze het goedkoopst zijn, en mocht er onverhoopt iets gebeuren dan zie ik het dan wel weer.
Er zijn naast KE natuurlijk een hoop grote(re) zaken; cameranu, cameraland, cameratools, fotokonijnenberg, foto booms, topdeals zeist enzovoort.
Ik ben bij allemaal geweest, en heb bij allen wel eens wat gekocht, maar ik moet zeggen dat het ook erg afhangt van wanneer je er naar toegaat (door de week vaak rustiger als weekenden), en welke persoon je helpt.
Tot op heden ben ik zeer tevreden over cameranu, cameraland en over konijnenberg, maar zoals ik al zeg is dat erg persoonlijk.
Mijn ervaring bij Booms, topdeals en kameraexpress was dat de verkoper niet erg geinteresserd was in voorlichting/spullen uit laten proberen, maar dat kan dus ook aan de verkoper/tijd dat ik er was liggen. Toen ik dat spullen kocht wist ik echter precies wat ik wou hebben, en ze waren op dat moment het goedkoopst.
@Rdrukker
Ik heb ook op kieskeurig etc. gekeken.
Houd er trouwens wel rekening mee dat de verkoopprijzen van fotokonijnenberg in NL en in België niet altijd gelijk zijn. Dat scheelde bij mijn D90 best veel. En fotokonijnenberg doet volgens mij niet mee met de vergelijkingssites. Heb mijn camera etc. op laten sturen, beviel prima.
Ik heb ook op kieskeurig etc. gekeken.
Houd er trouwens wel rekening mee dat de verkoopprijzen van fotokonijnenberg in NL en in België niet altijd gelijk zijn. Dat scheelde bij mijn D90 best veel. En fotokonijnenberg doet volgens mij niet mee met de vergelijkingssites. Heb mijn camera etc. op laten sturen, beviel prima.
- gijs sandberg
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Richard,
Gelet op de geografie zou ik op een doordeweekse dag naar Ca/dY gaan.
Waarom zou je uren/kosten aan zoeken en reizen besteden als je "om de hoek" ook goed zaken kan doen?
Als snelle voorbereiding kan je via tweakers en soortgelijke sites nazien of de winkels die je overweegt niet onredelijke prijzen hanteeren.
Bedenk wel dat al die internetprijzen afgeleide momentopnames kunnen zijn. De enige prijs die telt staat op de kassabon!
Groeten, Gijs
Gelet op de geografie zou ik op een doordeweekse dag naar Ca/dY gaan.
Waarom zou je uren/kosten aan zoeken en reizen besteden als je "om de hoek" ook goed zaken kan doen?
Als snelle voorbereiding kan je via tweakers en soortgelijke sites nazien of de winkels die je overweegt niet onredelijke prijzen hanteeren.
Bedenk wel dat al die internetprijzen afgeleide momentopnames kunnen zijn. De enige prijs die telt staat op de kassabon!
Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
- M.Oorthuis
- Forumlid
- Contacteer:
Er is maar 1 goede winkel bij jou in de buurt en dat is Kamera-Express.
Ik ben daar vaste zakelijke klant en de service is top.
Ik ben daar vaste zakelijke klant en de service is top.
http://www.oorthuisfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
KE geeft ook 2 jaar vertelde meneer KE me.MarcoJ schreef:rijd dan naar konijnenberg in Turnhout. Omdat het in Belgie is, krijg je een jaar extra garantie.
Zijn zakelijk de prijzen nog anders of maakt dat niet uit?M.Oorthuis schreef:Ik ben daar vaste zakelijke klant en de service is top.
- M.Oorthuis
- Forumlid
- Contacteer:
Prijzen ex BTW, dus gewoon hetzelfde. Service is beter en sneller.
http://www.oorthuisfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
- gijs sandberg
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
Re: prijzen nog anders
Tom,
Iedere prijs is een individuele beslissing van een handelaar en een koper, vaste prijzen kennen we in dit land al lang niet meer.
Groeten, Gijs
Iedere prijs is een individuele beslissing van een handelaar en een koper, vaste prijzen kennen we in dit land al lang niet meer.
Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
Re: prijzen nog anders
Klinkt goed. Hoe heb je dat geregeld? Mij hebben ze niets verteld toen ik daar een camera kocht namelijk. Ik vroeg wel om een volledige factuur met BTW en toestanden, dus ze snapten vast wel dat het zakelijk was.M.Oorthuis schreef:Prijzen ex BTW, dus gewoon hetzelfde. Service is beter en sneller.

Tsja, dat is waar. Vraag is in hoeverre je aan de al behoorlijk lage prijzen van KE nog wat kunt veranderen. Proberen kan altijd, dat snap ik.gijs sandberg schreef:Tom,
Groeten, Gijs
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters
- Germay
- Forumlid
Bij KE krijg je ook twee jaar garantie.MarcoJ schreef:rijd dan naar konijnenberg in Turnhout. Omdat het in Belgie is, krijg je een jaar extra garantie.
Wat ik eerst NIKON probeer ik nu te verbeteren.
Met een vriendelijke groet,
Gert.
Camera D7000,en tig lichtsterk glaswerk hangend aan de Black-Rapid.
Met een vriendelijke groet,
Gert.
Camera D7000,en tig lichtsterk glaswerk hangend aan de Black-Rapid.