Driver gezocht!

Deze sectie is bedoeld voor discussies en vragen over hardware en software die niet direct met fotograferen te maken heeft.
Plaats reactie
renecita

Driver gezocht!

Bericht door renecita » zo feb 14 2010 1:36 pm

Ik zit op dit moment in Chili en heb mijn net nieuw gekochte netbook Asus 1005 PE met windows 7 starter bij me. In Chili hebben we internet via een 3G modem. Nu blijkt dat dit modem niet herkend wordt door mijn netbook. :(
De leverancier zegt dat het modem niet met Windows 7 kan (Windows 7 is hier pas gelanceerd). Maar ik vind wel drivers voor het modem in combinatie met Windows 7 op internet, maar dan alleen op sites waar je een abonnement op moet hebben. Op zich is dat gek (denk ik), want dan zouden ze op andere sites ook moeten zijn. Ik denk dat ik niet goed zoek... Wie van jullie helpt me mee zoeken?

Gegevens modem: ZTE model MF 622. Het is een HSDPA USB modem geleverd door een telefoonbedrijf dat Claro heet. Op laptops met Windows XP en Windows Vista werkt het modem goed.

Groet Renee

flitslicht

Re: Driver gezocht!

Bericht door flitslicht » zo feb 14 2010 1:49 pm

Volgens dit artikel: http://www.easypeasy.com/guides/article.php?article=275 werkt het modem eerst als USB storage en installeert dan de drivers vanaf zichzelf. Mogelijk kan je met een andere laptop die wel werkt de drivers van het apparaat plukken en dan op je W7 machine gebruiken?

tycho

Bericht door tycho » zo feb 14 2010 2:11 pm

Renee, heb je vista drivers al eens geprobeerd?

renecita

Bericht door renecita » zo feb 14 2010 2:51 pm

flitslicht schreef:Volgens dit artikel: http://www.easypeasy.com/guides/article.php?article=275 werkt het modem eerst als USB storage en installeert dan de drivers vanaf zichzelf. Mogelijk kan je met een andere laptop die wel werkt de drivers van het apparaat plukken en dan op je W7 machine gebruiken?
Het artikel lezend ben ik niet de enige met problemen... :shock:
Kan dat geen kwaad als ik verkeerde drivers gebruik? :huh:

Heb het mapje met de drivers op de laptop waar de modem wel werkt gevonden. Maar daar zit van alles in:
3x een betand met set up gegevens: zteusbdiag, zteusbnmea, zteusbmodem
3x een beveiligingscatalogus: zteusbdiag, zteusbnmea, zteusbmodem
3x een systeembestand: zteusbser6k, zteusbnmea, zteusbmdm6k

Ik kan het hele mapje kopieren naar mijn netbook naar de map drivers die daar dan ook wel zalzijn, maar hoe dan verder? :oops:

renecita

Bericht door renecita » ma feb 15 2010 3:30 pm

Gelukt :D . Jullie hebben me op het goede spoor gebracht. Zeer bedankt. Na wat gerommel in apparaatbeheer kon ik handmatig stuurprogramma's zoeken en installeren. Ik heb laten zoeken in de map met vista drivers en toen werkte het... Ik typ dit berichtje vanaf mijn netbookje... Wel een beetje priegelen, maar 11 uur op 1 batterij is een ongekende luxe.. Ik kan er zelfs CS4 op draaien...

Groet Renee

Plaats reactie

Terug naar “Computer hardware en software algemeen”