Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
De eerste 3 heel erg mooi, rijk aan mooie en warme kleuren, geweldig.
4 vind ik personlijk iets minder maar het effect wat je er aan gegeven heb is wel erg leuk.
Wat heb je met die eerste foto gedaan? De hele handel staat scheef! Ik dacht dat tilt/shift objectieven er juist waren om scheve dingen recht te zetten? Spreekt me niet aan, sorry! De laatste foto ook niet, vanwege de effecten die ik niet mooi vind. De middelste twee lijken me prima, maar waarschijnlijk zou ik ze wat donkerder hebben gemaakt. 't Blijft toch een mooi gebied om foto's van te maken!
Nikon D700 / Nikon 1.4/50 / NikonAF-S Nikkor 24-70mm 2.8 G ED / Nikon AF-S Nikkor 70-200mm 2.8GII / Micro Nikkor 2.8/105G ED / Nikon Speedlight SB910
Ben altijd fan van je foto's maar hier zie ik niet de toegevoegde waarde van het tilt-shift. Heb zelf geen ervaring met tilt-shift maar persoonlijk vind ik de foto's niet mooier met dit effect. Foto 2 en 3 vind ik nog het mooist. Er is echter iets onnatuurlijks met het perspectief als ik goed naar de foto's kijk. Ik denk dat ik de foto's mooier had gevonden met een reguliere groothoek.
Ik ben beter van je gewend Martijn #1 en #3 staan scheef en de onscherpte in de verschillende foto's kan ik echt niet mooi vinden.
Ik hoop niet dat dit bepalend is voor een TS objectief, zo ja dan zou ik hem gelijk in de Maas laten zakken.
Kleurrijk is het wel, maar als je deze foto's nu met je 24-70 had gemaakt, zou het dan niet veel mooier zijn geworden?
Foto 3 vind ik de mooiste. Bij foto 1 snap ik dat gele aan de rechterkant niet. Dat leidt enorm af. en voegt niet toe. Verder kan ik me wel een beetje vinden in het hierbovenstaande.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot
Foto 1 is niet mijn smaak.
Foto 2 en 3 zie ik zo bij de Expo op canvas hangen. Helaas ook niet mijn smaak.
Foto 2a vind ik zeer apart en wel naar mijn smaak.
Voor mij alleen foto 3. overige foto's zijn voor mij het plaate niet waard. lijkt of deze allemaal zijn gemaakt met een hele goedkope camera met een objectief wat niet deugt. alles staat scheef en is onscherp. denk dat je nog niet goed weet hoe een tilt-shift objectief werkt. om in je eigen woorde te spreken. lees eerst eens the f*****g manual of google hier even ghierop
De eerste heb ik bewust alleen tilted gebruikt, zodat ik een scherpteverloop kreeg vanaf de willemsbrug naar boven en beneden. Dat scheve stoort mij hier helemaal niet. De laatste foto heb ik ook bewust zo het scherpteverloop gegeven.