Zijn er hier mensen die de NIK EFEX Plug Ins voor Capture NX2 gebruiken? En zo ja, wat zijn de ervaringen?
Ik heb ze voor CS4. Voordeel in Capture NX2 is uiteraard dat je kunt blijven werken in NEFF formaat, itt CS4.
Ik heb geprobeerd om de CS4 Plug Ins ook geactiveerd te krijgen binnen Capture NX2, maar dat is me helaas niet gelukt.
Het valt me trouwens op dat de m.i. mooiste Plug In, Silver Efex Pro (de Z/W emulator), helaas niet beschikbaar is voor NX2.
Nik Efex Plug Ins voor Capture NX2
- Gobert
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Nik Efex Plug Ins voor Capture NX2
Gobert - La passione passa dal cuore
Eroe Nazionale
Eroe Nazionale
- strangeartefact
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Re: Nik Efex Plug Ins voor Capture NX2
Hoi.
Ik gebruik color efex in capturenx, zitten paar fraaie effecten tussen. Alleen gui is heel anders dan je van PS gewent bent(past bij cnx gui nu). Check op me flickr de cactus bijv, zit colorefex effect op.
Ik zou graag silver efex zien verschijnen voor cnx.
Het werkt iig prima met voldoende mogenlijkheden om presets aan te passen. Is er geen demo voor cnx van niksoftware plugins dan?
Grts Peter.
Ik gebruik color efex in capturenx, zitten paar fraaie effecten tussen. Alleen gui is heel anders dan je van PS gewent bent(past bij cnx gui nu). Check op me flickr de cactus bijv, zit colorefex effect op.
Ik zou graag silver efex zien verschijnen voor cnx.
Het werkt iig prima met voldoende mogenlijkheden om presets aan te passen. Is er geen demo voor cnx van niksoftware plugins dan?
Grts Peter.
Bijna leeg hier....
- Gobert
- Clublid
Volgens mij niet; maar we gaan eens op zoek.
Eroe Nazionale
Eroe Nazionale
- Jur
- Forumlid
- Contacteer:
Je kunt 30 dagen demo-versies downloaden op de Nikon support site.strangeartefact schreef: Het werkt iig prima met voldoende mogenlijkheden om presets aan te passen. Is er geen demo voor cnx van niksoftware plugins dan?
Voorbeeld voor de Nik Color Efex Pro 3.0 Complete Edition voor Capture NX 2 voor Windows: http://nikoneurope-nl.custhelp.com/app/ ... _id/127714
Jur
- strangeartefact
- Forumlid
- Contacteer:
Nikon Capture NX 2 is trouwens ook door Nik software voor Nikon vervaardigd, dezelfde firma die Silver Efex Pro op de markt brengt.
Als jullie een grote afdruk maken, dan moet je uiteindelijk de NEFF converteren naar een ander bestand. De afdrukker die ik gebruik werkt via TIFF. Ik gebruik de Silver Efex Pro plug-in daarom in Adobe Photoshop CS4 extended en Adobe Lightroom 2.6. Of drukken jullie ook alles zelf af?
gr Ytzen
Als jullie een grote afdruk maken, dan moet je uiteindelijk de NEFF converteren naar een ander bestand. De afdrukker die ik gebruik werkt via TIFF. Ik gebruik de Silver Efex Pro plug-in daarom in Adobe Photoshop CS4 extended en Adobe Lightroom 2.6. Of drukken jullie ook alles zelf af?
gr Ytzen
- Gobert
- Clublid
De mooie platen druk ik zelf af. In NX2 hoef je daarvoor niet te converteren. Afdrukken van het NEF bestand gaat prima.
Eroe Nazionale
Eroe Nazionale