Nog even de eerste van de drie vrouwen

Dit subforum is de plek waar jij foto’s kan plaatsen om feedback te krijgen én te geven.
Plaats reactie
Kadgoddo

Nog even de eerste van de drie vrouwen

Bericht door Kadgoddo » ma feb 15 2010 10:58 pm

Hoi allen,

het zou leuk zijn om jullie feedback te krijgen over twee foto's die ik in de sessie had gemaakt waar TERTs aan refereerde in de vorige post. Alvast bedankt! Hier zijn ze:

1
Afbeelding
2
Afbeelding

a90
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: Nog even de eerste van de drie vrouwen

Bericht door a90 » ma feb 15 2010 11:32 pm

Ik vind de foto's wel mooi qua belichting alleen glimt het model nogal. Zo vind ik bijvoorbeeld de hals van mevrouw op foto 2 al een stuk prettiger wegkijken. Was het er erg warm oid ?
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul

A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"

Daniël

Bericht door Daniël » di feb 16 2010 7:51 am

wat dacht je van huid vet zoals iedereen heeft?
Daarom poeder ze mensen die op TV komen.

Vind het glimmende helemaal niet storend.
Maar foto 2 is beter dan de 1e

JacTrum
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door JacTrum » di feb 16 2010 11:09 pm

Ik vind het een heel bijzondere vrouw, die je op een heel bijzondere manier hebt vastgelegd. Die is nog wel een extra fotoshoot waard, waar je je (nog) wat beter op kunt voorbereiden. Let vooral op de uitlichting en de stand van de ogen en je zou ook eens wat foto's kunnen maken waarbij het contrast tussen linker- en rechter gezichtsdeel wat minder is. Je eerste foto was overigens het sterkste.
Nikon D700 / Nikon 1.4/50 / NikonAF-S Nikkor 24-70mm 2.8 G ED / Nikon AF-S Nikkor 70-200mm 2.8GII / Micro Nikkor 2.8/105G ED / Nikon Speedlight SB910

Kadgoddo

Bericht door Kadgoddo » wo feb 17 2010 9:05 pm

Allen, hartelijk dank, goede opmerkingen!
Contrast op het gezicht is vooral het gevolg van (wat te) harde licht. Eens met Jac in dat opzicht. Voor mij zou de licht wel hard moeten zijn want het maakt het effect gelijk aan de maanlicht - de meest natuurlijke belichting in low-key setting, maar in dit geval was de afstand tussen de lamp en de model te klein. Dus de licht was te sterk en de schaduw te sherp.
Een andere fotoshoot is zeker een goed idee!))

Plaats reactie

Terug naar “Fotobespreking”