Welke software?

Deze sectie is bedoeld voor discussies en vragen over hardware en software die niet direct met fotograferen te maken heeft.
Plaats reactie
JerryBig
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Welke software?

Bericht door JerryBig » za feb 20 2010 1:32 pm

Voor het bewerken van mijn foto's gebruik ik Nikon ViewNX en Capture NX2. Maar soms heb je zo'n foto waar iets weggewerkt moet worden, een beetje klonen hier en daar, je kent het wel. Daar gebruikte ik altijd Paint Shop Pro X voor. Dit PSP X gebruik ik ook om plaatjes, iconen, knoppen enzovoorts te maken voor websites. Maar nu ik een nieuwe PC heb met Windows 7 wil ik het er niet opzetten (draait niet, bovendien een oud illegaal gekregen pakket).
Welk software pakket kunnen jullie mij aanbevelen voor dit soort activiteiten (betaalbaar of gratis). Photoshop is geen optie, want dan moet weer ik naar illegaal, want dat is veel; te duur voor het gebruik wat ik ervan maak, en ik wil af van illegaal.
Ik hoor verhalen over Photoshop Elements, maar dat klinkt vaak meer als photoshoppen voor dummies. Ik ben bang dat mijn website gefreubel daar niet mee kan worden uitgevoerd. Gimp schijnt weer niet zo gebruikelijk vriendelijk te zijn (en is dit geschikt voor webgefreubel?).
Paint Shop Photo Pro X2 schijnt weer instabiel en traag te zijn. Is de nieuwe X3 beter?

Graag ervaringen van jullie (en bij voorkeur op beide gebeiden).

Gerrit
V1 + J5 + D750 en kilo's aan glaswerk

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Contacteer:

Re: Welke software?

Bericht door Patrick » za feb 20 2010 1:35 pm

PS Elements of Paint Shop Pro zijn denk ik de beste keuzen...

Elements is trouwens echt niet verkeerd. Niets "for dummies" aan!
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Roelof
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***

Re: Welke software?

Bericht door Roelof » zo feb 21 2010 12:19 am

Ik gebruik GIMP, is gratis en kan een heleboel mee.
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.

Plaats reactie

Terug naar “Computer hardware en software algemeen”